Onderwerp: Chocobom en andere knallers ;-)
Een vriendin nam me als laat verjaarscadeautje vorige week mee naar de sauna. Hele dag, met alles erop en eraan, hamam, massage, eten, helemaal heerlijk. Ze riep ergens in het complex dat ze zo'n lekkere chocotaart had gegeten, en ik dacht: da's meteen een goede reden om met ganache te gaan experimenteren. Dus maakte ik een bedanktaartje.
Chococake met stukjes chocola van de webshop, met opgeklopte extra pure ganache met gehakte hazelnoten op de ene laag en botercreme met pure chocopaste en amandelstukjes op de andere. Afgesmeerd met chocobotercreme, bekleed met chocomarsepein en vervolgens overgoten met 1 laagje ganache. De krullen zijn van marsefond met driekwart marsepein.
Verder ga ik volgende week op vakantie en had ik nog wat spulletjes op te maken. Of eigenlijk: ik vind het zo leuk om te doen dat ik voor de hele wereld taartjes zou willen maken... Ga het echt missen, daar aan het Turkse strand. Maar daar kunnen ze ook heel lekkere taartjes bakken en het is ook wel eens fijn als andere mensen dat voor je doen
Hieronder een paar dingetjes voor de lol. Een bolletje met ringen (niet zo mooi als ik had gehoopt, is ook een heel klein taartje), zo maar voor m'n mama. Een ministapeltaartje (16 cm) dat om de lente schreeuwt nu de wintertijd net is ingegaan, voor m'n zusje, omdat het een pechvogel is. En een strandtaartje (18 cm) als vooruitblik op de vakantie, zo maar, voor een vriendin - als ze thuis was geweest, vanavond...
Als ik er zo naar kijk, kan ik nauwelijks geloven dat ik anderhalve maand geleden m'n eerste marsepeintaartje maakte...