1

Onderwerp: Mijn eerste bestelling...zucht

Hallo lieve mensen,

Vandaag had ik mijn allereerste officiele bestelling en meteen een stapeltaart voor 30 man. Prima!
De vraag was een blauwe taart met groene en blauwe stippen, een grote 1, een hondje op ijzerdraad en 2 autootjes op ijzerdraadjes. Prima. Taarten gebakken, gevuld ...so far so good...
Toen de fondant gekneed en uitgerold en bovenop de taarten "pats"scheurt over de hele rand !!! K.U.T. is het eerste wat mij te binnen schoot! Enfin, ik dacht "dat los ik later wel op met een randje". IK stokjes erin en een kartonnetje ertussen ( stapelen is mij wel goed afgegaan) en hups de volgende taart bekleden en scheurt ie niet alleen over de rand maar ook aan de zijkant 1 grote scheur. Ik had geen genoeg blauw meer en er zat natuurlijk al botercreme aan dus ik moest nu wel echt met een geniaal plan komen om dit op te lossen. Ik heb tot vannacht 00:30 doorgewerkt en uiteindelijk blij met het resultaat. Vanmorgen van Almere naar Amsterdam gebracht, hartsikke heet, airco stuk en ik rij zo de file in..tot overmate van ramp gaat ook de brug bij Muiden open en zit iki daar met een taart in de volle zon. De grote 1 begon te buigen en 1 autootje liet een beetje los. Uiteindelijk de ventilator op volle toeren gezet en eind goed al goed. De klant was heeeeeeel erg blij met de taart en was boven haar verwachtingen, maar ik zat echt op kolen. Nu ben ik zooooooo opgelucht! Maar weet nog steeds niet waar dat scheuren aan ligt. Ik rol niet te dun uit en kneed van te voren goed en gebruik crisco  :/
Maar goed, hier het resultaat!

http://i286.photobucket.com/albums/ll110/mamavanJaycee/DSC01234.jpg

http://i286.photobucket.com/albums/ll110/mamavanJaycee/DSC01233.jpg

http://i286.photobucket.com/albums/ll110/mamavanJaycee/DSC01219-1.jpg

http://i286.photobucket.com/albums/ll110/mamavanJaycee/DSC01216.jpg

Bedankt voor het kijken :)

2

Re: Mijn eerste bestelling...zucht

ziet er erg leuk uit en je ziet er niks van.

oorzaak scheuren: mogelijk mooi warme weer

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

nou helemaal leuk toch? Altijd spannend zo'n eerste opdracht.
Ik vind hem netjes hoor.
En als het zo warm is zijn fondant en ik ook geen vriendjes.
Stom genoeg kan ik alleen met Bakels 5 kg emmers overweg.

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

4

maar ondanks alle stress en pech is het toch een hele leuke taart geworden

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

Wat een gave taart zeg :)
Top!

Ennuh fondant is niet aan mij besteed, bij mij scheurt het namelijk ALTIJD!!! :(

Ik vind het ook een super leuke en vrolijke taart!!  :Y

Eind goed al goed!

Nu lekker genieten van het zonnetje zou ik zeggen!

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

sweetheart88 schreef:

Wat een gave taart zeg :)
Top!

Ennuh fondant is niet aan mij besteed, bij mij scheurt het namelijk ALTIJD!!! :(

Waar werk jij dan mee als ik vragen mag? Want Marsepein schijnt nog erger te scheuren dan fondant :)

Ik gebruik trouwens funcakes fondant. Misschienmoet ik het gaan mengen met marsepein of overgaan op een ander merk???

toch goed gelukt hoor.
ik had het met mijn 2e bestelling. maar die had ik zelf ontworpen dus opeens iets bijverzonnen. maar je hebt er wel stress van. en dan ook nog zo'n stressevolle autorit. maar de klant was tevreden, taart ziet er super vrolijk en mooi uit. dus prima!

Leuke taart!

enne mijn marsepein scheurt bijna nooit. alleen als ik te veel kleurstof heb gebruikt.

Groetjes Natasja!

11

Erg mooie taart, kan me voorstellen dat de ontvanger helemaal blij mee is. Maar wat een stress dan.
Ik ben helemaal blij met Zeelandia marsepein, werkt voor mij veel prettiger en ik heb nooit last van scheuren.
Ik zal gewoon wat gaan uitproberen.

Erg mooie stapel :thumb:

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

13

Whow....supergaaf hoor!

Maar ik kan me voorstellen dat het stressen was :Y

14

Dat klinkt als drama ja, maar ik vind 'm wel super geweldig!!

"Het beste voor de mens is nog: eten en drinken en genieten van wat hij met veel zwoegen bereikt heeft..." (citaat uit de bijbel)

15

hij is gewoon heel leuk

16

Hij ziet er mooi uit hoor, van drama is niets te zien....... :)

17

Wauw!!!!
Echt heel vrolijk!
Jammer dat mijn zoon Daan al 11 is....hihi!
Ik heb net mijn eerste taart klaar en hoop ook snel zulk moois te kunnen maken!

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

18

WAUW!!! Ik gebruik ook Zeelandia marsepein... SUPER

Kijk voor al mijn creaties ook eens op http://taartenvanbianca.hyves.nl/

19

Fondant van Callebaut scheurt echt nooit...

20

Ook ik vind het hele leuke taart geworden. Ik begrijp jouw stress... zou ook helemaal gek zijn geworden. Ik heb zelf geen last van scheuren en gebruik Bakels.

21

mariep schreef:

Fondant van Callebaut scheurt echt nooit...

Maar is dit wel te betalen en volgens mij is het hier niet te koop. Wij hebben hier maar 1 taartwinkeltje en heeft bijna alles van funcakes

Niets te zien van alle stress!! Super strak en mooi taartje, kan ik nog wat van leren ;)

Ook ik gebruik Zeelandia marsepein. Scheurt alleen als ik het te dun uitrol en smaakt (vind ik) vele malen lekkerder dan fondant.

~ik maak taarten voor de lol~

23

Mooie taart hoor, bij mij scheurt fondant ook wel eens op de randjes als ik veel kleurstof moet gebruiken anders nooit.

Groetjes Bianca Wolst

24

heel leuk gedaan!! mooi weg gewerkt! je ziet er niks van!