Onderwerp: Mijn eerste bestelling...zucht
Hallo lieve mensen,
Vandaag had ik mijn allereerste officiele bestelling en meteen een stapeltaart voor 30 man. Prima!
De vraag was een blauwe taart met groene en blauwe stippen, een grote 1, een hondje op ijzerdraad en 2 autootjes op ijzerdraadjes. Prima. Taarten gebakken, gevuld ...so far so good...
Toen de fondant gekneed en uitgerold en bovenop de taarten "pats"scheurt over de hele rand !!! K.U.T. is het eerste wat mij te binnen schoot! Enfin, ik dacht "dat los ik later wel op met een randje". IK stokjes erin en een kartonnetje ertussen ( stapelen is mij wel goed afgegaan) en hups de volgende taart bekleden en scheurt ie niet alleen over de rand maar ook aan de zijkant 1 grote scheur. Ik had geen genoeg blauw meer en er zat natuurlijk al botercreme aan dus ik moest nu wel echt met een geniaal plan komen om dit op te lossen. Ik heb tot vannacht 00:30 doorgewerkt en uiteindelijk blij met het resultaat. Vanmorgen van Almere naar Amsterdam gebracht, hartsikke heet, airco stuk en ik rij zo de file in..tot overmate van ramp gaat ook de brug bij Muiden open en zit iki daar met een taart in de volle zon. De grote 1 begon te buigen en 1 autootje liet een beetje los. Uiteindelijk de ventilator op volle toeren gezet en eind goed al goed. De klant was heeeeeeel erg blij met de taart en was boven haar verwachtingen, maar ik zat echt op kolen. Nu ben ik zooooooo opgelucht! Maar weet nog steeds niet waar dat scheuren aan ligt. Ik rol niet te dun uit en kneed van te voren goed en gebruik crisco
Maar goed, hier het resultaat!

Bedankt voor het kijken