1

Onderwerp: Cadeau-taartjes

Omdat ik hier toch ook andere beginners-taartjes zie, gooi ik met een bang hartje de mijne er ook op.

Ik heb twee bakseltjes gemaakt, het 2de al beter dan het eerste. Maar van 'afsmeren' wist ik nog niks  :lol:  dus het ziet er allemaal broebelig uit, en ook de afwerking is helemaal nog niet wat het moet zijn.

Maar toch, dan kennen jullie mijn 'niveau' ook  :x 

Niet te hard zijn voor mijn creaties he, ik wéét dat ze niet strak en netjes zijn  :o

Dit was mijn allerallerallereerste versierde taart:

http://i470.photobucket.com/albums/rr64/Lieselyke/101_0253.jpg

En de 2de versie ervan (deze keer met zelfgemaakte marsepein)

http://i470.photobucket.com/albums/rr64/Lieselyke/P1000181.jpg

Met een strik waar ik best trots op was, maar die gladder mocht (was nogal grof amandelpoeder)

http://i470.photobucket.com/albums/rr64/Lieselyke/P1000178.jpg

Alle meningen zijn welkom  :)

En een tip om marsepein glanzender en gladder van structuur te maken ook  :Y

2

Re: Cadeau-taartjes

er gaat iets niet goed met je foto's, maar krijg ze niet zichtbaar.

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

Mijn eerste taartjes waren lang niet zo mooi als deze en gelijk al met strik, knap hoor!
Wel zou ik de marsepein van de strik minder dik doen en verstevigen met Tylose.
Maar goed, je bent beginneling, dus ik vind het heel knap!

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

4

nou,die tweede ziet er al prima uit hoor!
ik heb nog niet eens een strik gemaakt

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

5

dreamer schreef:

er gaat iets niet goed met je foto's, maar krijg ze niet zichtbaar.

Oei? en de rest ziet ze wel?

6

Knollie schreef:

Mijn eerste taartjes waren lang niet zo mooi als deze en gelijk al met strik, knap hoor!
Wel zou ik de marsepein van de strik minder dik doen en verstevigen met Tylose.
Maar goed, je bent beginneling, dus ik vind het heel knap!

Groetjes Knollie

Tylose... nog iets dat ik pas hier op het forum heb leren kennen  :lol:  da's het volgende dat ik me aanschaf, want ik moest nu de stukjes wel zo dik maken, omdat het anders helemaal slap werd en dus niet mooi bleef staan.

Merci voor de tip !!

Vind het mooie taartjes en zekers als "beginneling" :thumb:

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

8

Oh dankjewel allemaal  :o  ik dacht toch zeker dat ik compleet met de grond gelijk gemaakt zou worden  :x

Maar daar zijn jullie blijkbaar te lief voor  :lol:  en dat waardeer ik zeker zenne.

Ik kan daarom niet wachten om met mijn volgende taartjes te beginnen, waar ik goed op ga oefenen met afsmeren, eens een andere cake of biscuit ga proberen, want de mijne komt nooit mooi gelijk omhoog (en dan is de basis al héél moeilijk om mooi te krijgen), en met alle tips en trucjes die ik ondertussen hier gelezen heb eens iets helemaal anders proberen.

Want als ik ze hier tussen al jullie prachtige werkjes zie staan, schaam ik me bijna dood  :o  goed dat het 'maar' voor mijn vader en schoonzusje was (de taarten) en ze er niks van kennen en ze er van onder de indruk waren  :lol:

9

leuke taarten, hoor!
Nog een tip: het biscuit om draaien. Dan is de onderkant van het gebakken biscuit dus de bovenkant. Als de onderkant wat bol is kan je een dun laagje eraf snijden.

10

Mirie schreef:

leuke taarten, hoor!
Nog een tip: het biscuit om draaien. Dan is de onderkant van het gebakken biscuit dus de bovenkant. Als de onderkant wat bol is kan je een dun laagje eraf snijden.

Die tip heb ik hier ook gelezen, maar nog niet kunnen toepassen.

Ik moet zeggen, mijn cake (recept komt uit een of andere supermooie taartenboek) is héél vast altijd, en de bovenkant komt nooit mooi omhoog, altijd met scheuren en bulten, dus ik snij sowieso al een laagje er af of het geeft het effect van die eerste taart.

Bij een aller eerste keer (maar die heb ik toen niet kunnen bekleden) had ik de bovenste laag omgedraaid en toen viel heel het boeltje uit elkaar  :s 

Dus ik ga hier nog wat rond neuzen en dan de basisbiscuit eens uitproberen, met wat schrik want onze oven is een speciaal gevalletje  ;)

11

hele leuke taartjes. en respect voor t zelf maken van je marsepein. :thumb:

12

zo slecht zien ze er niet uit hoor
ok de 2e is mooier maar je begint net
je heb toch maar mooi het lef om gelijk een strik te maken
duurdde bij mij een jaar hahahaha
maar beter kun je die maken met fondant met tylose
word ie mooi hard en blijft goed rechtop

misschien kun je de bakmix van de webshop gaan gebruiken[als je die nog niet gebruikt]
lekker luchtig is die
taar afsmeren met bc 1;1dan  in de koeling zetten en als dat hard is dan met een warm mes erlangs word ie mooi strak van
dan je bekleding erop en ff smoohteren
dan kun je hem gladder maken
een smoother is niet zo duur
sucses verder

13

incense schreef:

hele leuke taartjes. en respect voor t zelf maken van je marsepein. :thumb:

Maar da's écht geen werk zenne ! Gewoon even 3 ingredienten bij elkaar slaan en goed blijven kneden.

En de juiste amandelpoeder gebruiken, want die van de alma was duidelijker groffer en iets anders van smaak dan die van de colruyt.

Alleen wel een dure zaak, als ik dat zo kon lezen in de tabels hier... maar ZO lekker !

14

dianaatstyle schreef:

zo slecht zien ze er niet uit hoor
ok de 2e is mooier maar je begint net
je heb toch maar mooi het lef om gelijk een strik te maken
duurdde bij mij een jaar hahahaha
maar beter kun je die maken met fondant met tylose
word ie mooi hard en blijft goed rechtop

misschien kun je de bakmix van de webshop gaan gebruiken[als je die nog niet gebruikt]
lekker luchtig is die
taar afsmeren met bc 1;1dan  in de koeling zetten en als dat hard is dan met een warm mes erlangs word ie mooi strak van
dan je bekleding erop en ff smoohteren
dan kun je hem gladder maken
een smoother is niet zo duur
sucses verder

Dankje !! Die strik vond ik zelf zo mooi dat ik direct een how-to gezocht heb en dat viel me zo dik mee dat ik voor een 2de keer gewoon zelf wat aanpassingen deed om ie mooier te maken. Nog niet perfect, maar lekker fleurig en da's al heel wat  ;)

Die tylose moet ik écht kopen he  :lol:  iedereen heeft het er over !

De mix heb ik nog niet gebruikt, ik moet zeggen dat ik een beetje 'tegen' ben  :o  dan is het toch niet meer 'zelf gemaakt'? Of denk ik nu te 'nieuweling'  :D  toch misschien eens voor een keertje proberen en zien wat het geeft. Want het bakken en snijden is altijd een heel avontuur.

Een smoother heb ik al (beetje geimproviseerde smoother maar die tip had ik vanuit een boek al opgepikt) en dat werkt geweldig.

Ik kan niet wachten tot ik terug kan bakken !!

Bedankt allemaal voor de leuke reacties en handige tips !! (goh wat een géweldig forum is dit toch...helemaal anders dan het nukkige koekjesfee-forum  :/   :o  maar dat mag ik misschien niet zeggen?  :o )

15

Als ik het verschil al zie tussen de 1e en de 2e ben ik al benieuwd naar je 3e  ;)
Ziet er goed uit hoor, lekker blijven oefenen !!