1

Onderwerp: 1 jarig koninginnetje

Hallo allemaal,

Ik had een opdracht voor een meisje die 1 werd gisteren. Haar naam, Reyna, betekend koningin, dus graag een grote 1 in het midden, haar naam, iets met een kroontje en hartjes! Dit is wat ik ervan gemaakt heb, naturel biscuit gevuld met banketbakkersroom!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AMBQCOUD-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OQEZSKWM-D.jpg

Tips en feedback zijn welkom! Met name over het maken van een rechtopstaand kroontje... Dat lukt me steeds niet. Hoe maak je die aan elkaar, de uiteindes zeg maar en dat moet zeker om een mooi recht glas??

Re: 1 jarig koninginnetje

Mooie taart  :thumb:

hier is een side waar ze goed uitleggen hoe je zo'n kroontje moet maken, het is wel bijna onderaan de pagina..

http://www.felicitaartjes.nl/homepage/s … aid=241015

veel succes!

"Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw die kan koken en het niet wil, en dat is de vrouw die niet kan koken en het toch doet."

3

Dank je wel, binnenkort een nieuwe poging!

4

Als ik eerlijk moet zijn, vind ik de afwerking niet geheel netjes.
De kroontjes zitten ongelijk, de taart is niet glad aan de zijkanten, de letters zijn slordig.
Ik zou zelf niet tevreden zijn met het resultaat.

Probeer om de taart glad te krijgen aan de zijkanten, goed en strak af te smeren met 1:1 bc.
De letters kun je misshcien wat strakker krijgen als je de fondant met wat tylose mengt en even aan laat drogen voor je ze gaat tappitten. Fondant niet te dun (ook niet metersdik natuurlijk) uitrollen.

Sorry voor mijn misschien harde oordeel!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

5

Je hoeft geen sorry te zeggen, als ik geen eerlijke reactie wil moet ik daar niet om vragen toch, bovendien post ik ook mijn taarten om ervan te leren. Ik zie wat je bedoelt, ik heb al met 1:1 bc afgesmeerd.. maar toch kreeg ik em niet strak, zou het kunnen dat ik de lagen vulling te dik heb gemaakt?? Ik had de fondant al iets dikker als ik anders deed, maar misschien moet ie nog iets dikker. Geen excuus, maar dit is net de kant die minder mooi is, ik heb niet zelf de foto's gemaakt, dat was ik vergeten..
Wat betreft de letters, ik vind ze erg mooi, maar ze zijn niet mijn vrienden. Als ik ze laat drogen/uitharden breken ze vaak, en als ik ze niet laat drogen/uitharden, liggen ze wat slordig op de taart.. Veel blijven oefenen met de letters dan maar! En de kroontjes, tja, heb je helemaal gelijk in, die zitten niet gelijk.. beter op letten volgende keer!

Dank je voor je reactie!

6

je 1 vind ik errug leuk gemaakt, net als het ontwerp :Y idd niet superstrak, maar goed, dat komt nog wel :Y

vwb de letters: fondant heel dun uitrollen, minuut of 10 laten liggen, omdraaien, nog een keer rollen, 10min laten liggen, weer omdraaien, evt 10min laten liggen en dan uitsteken. Ik weet 't, 't kost wat tijd, maar dan lukt 't (mij tenminste ;) ).
Belangrijk is dat de fondant los ligt (dus te schuiven is) en dat het dun is; succes :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

ik vind de taart wel mooi maar ben het idd eens met wat gezegd is. Het helpt om je taart na het afsmeren nog een poosje in de koelkast te zetten ( ik doe het meestal een hele nacht als ik de tijd heb) en dan met een warm mes de bc mooi glad strijken. Weer heel even in de koelkast en dan bekleden.

De letters mooi krijgen is denk ik ook even zoeken naar de juiste weg die je zelf het prettigste vind. Ik zelf laat b.v. nooit de fondant rusten en gebruik ook geen tylose. Ik rol het dun uit, beetje poedersuiker eronder, letter goed aandrukken en even goed heen en weer sschuiven. Dan geef ik een flinke tik op de muis van mijn hand en hup...letter eruit.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)