1

Onderwerp: Gumpasta of fondant verharden

goedenavond,

Ik wil voor dit weekend een net maken voor een tennistaart. Maar ik wilde die met fondant maken morgen. Nu lees ik dat het met gumpasta gemaakt wordt. Wat is beter en wat is het verschil.?

Alvast bedankt.

2

Re: Gumpasta of fondant verharden

Niemand die hier een antwoord op kan geven????

3

aan gumpaste is meer tylose toegevoegd. Het is elastischer, hardt beter uit, en blijft steviger. Als je alleen fondant gebruikt, is de kans op breken heel groot doordat het zulke dunne lijntjes zijn. Je kunt ook flowerpaste gebruiken, dat werkt hetzelfde. http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … erpaste+2/

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

dank je wel .

Lees dat je het tot icing moet maken. Is het dan gewoon icing? Ik heb namelijk icingmix staan. Maar hard dat zo uit dat ik het rechtop kan zitten als een net?

flowerpaste is hetzelfde als gumpaste :Y

en icing is een verzamelnaam :Y zie daarvoor de FAQ

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Oke dus als ik het goed begrijp... Ik ben beginneling en blond... Kan ik met icing een net maken en hem dan ook rechtop laten staan. Dat stort dan niet in elkaar???

7

Teetje schreef:

Oke dus als ik het goed begrijp... Ik ben beginneling en blond... Kan ik met icing een net maken en hem dan ook rechtop laten staan. Dat stort dan niet in elkaar???

Inderdaad, icingmix hardt helemaal uit zodat het rechtop kan. Ik zou er wel een paar reserve maken, want ze willen nog wel eens sneuvelen. En ruim op tijd maken zodat het goed uit kan harden.
Succes  en laat je de foto zien?

Teetje schreef:

zoals ik al zei, icing is een verzamelnaam. Het ligt er dus aan wat voor soort icing mix je hebt in dit geval.
ROYAL icing mix wordt hard, die andere icing mixen uit de webshop worden niet hard

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

:) dank jullie wel.

Ik ga het morgen proberen ik heb royalicing dus hoop dat het me lukt. Want heb alleen morgen nog. Doro het warme weer ben ik eigenlijk te laat begonnen met de taart. Ik zal zeker foto laten zien als hij klaar is.