1

Onderwerp: Waarom heb ik dit???? help spoed!

Hoi,

ik wil vandaag een taart maken,alleen denk ik dat mijn vulling niet lukt!

Ga voor het eerst bavoroise vulling maken,maar het is erg trist  :s
Ik heb die van funcakes

Ik blijf maar klonten er in hebben!

Ik doe het zoals het beschreven staat op de verpakking:
250ml slagroom bijna dik opstijven met mijn kenwood,daar na 40gr funcakes bavoroise mix met 50ml water met de garder mixen (dus geen elextriesche of handmixer), en dat mengels door de slagroom spatelen, maar ja dan krijg ik een heleboel klonten.
Het lijkt wel dat het bavroise mengels zich niet oplosst in het slagroom!!!

Wat doe ik nou fout!!!

Groetjes - Rosanna - Ciao!
www.facebook.com/DolcissimiTaarten

2

Re: Waarom heb ik dit???? help spoed!

niemand!!!   :nooo

:s

3

r.ballirano schreef:

Na 20 minuten?  :nooo

4

Karin09 schreef:
r.ballirano schreef:

Na 20 minuten?  :nooo

ik heb voor de 2de keer het slagroom en bav.mix weggegooid,alleemaal klonten en het is smeerig!

5

Ik doe altijd eerst de bav.mix apart mengen met het water en daarna door de slagroom spatelen.
Succes  :o

Mijn taarten, cupcakes en cakepops zijn te zien op https://www.facebook.com/pages/Sweets-b … 4941060258 Ik vind het leuk als jij mijn pagina leuk vindt!

6

mamamirel schreef:

Ik doe altijd eerst de bav.mix apart mengen met het water en daarna door de slagroom spatelen.
Succes  :o

ja dat doe ik ook, ik meng hem dus appart, 40gr mix en 50ml water en dan met de garde mixen en dan word het een dikke gelei klodder en die doe ik door het bijna stijven slagroom spatelen.maar die dikke gelei klodder worden kleinen klodders.

7

Wat je beschrijft herken ik wel.
De laatste keer heb ik de machine met draadgarde op de laagste stand laten draaien  en de mix er met kleine beetjes tegelijk bij gedaan. Toen ging het redelijk goed. Maar voor mij was dat wel de laatste keer dat ik bavaroise gebruikt heb. Ben overgestapt op botercrème. net zo lekker en veel makkelijker..

8

Ik doe het niet eens met de mixer mixen...gewoon met de vork flink roeren en dan spatelen.
Misschien ligt het aan de bav :think: ...ik weet niet of ze hem hier in de webshop verkopen maar ik heb een andere.
Ik heb gister mijn taart gevuld met het Monatoetje aarbeikwarktaart en dat komt in de buurt dus misschien is dat een idee ;)

Mijn taarten, cupcakes en cakepops zijn te zien op https://www.facebook.com/pages/Sweets-b … 4941060258 Ik vind het leuk als jij mijn pagina leuk vindt!

9

Nou ben met poging nr 3 bezig en volgens mij ziet deze er beter uit!
Geen klontjes  :Y
Maar nu hoop ik alleen dat hij nog opstijft,want ik vind hem aardig zacht!   :/

10

gewoon een uurtje in de koelkast, dan zou hij aardig stevig moeten zijn...

11

Ik had de laatste keer ook een heleboel klonten, maar dat kwam omdat ik de water/mix even had laten staan. Bij poging twee gelijk na het kloppen door de (al geklopte en gesteven) slagroom was bij mij de oplossing...

12

Eerst wat slagroom bij de mix doen en dan door de slagroom roeren help ook.

13

Ik doe ook altijd het apart maken. En de bavarois doe ik met een vork los roeren door het water en dan met een spatel door de slagroom roeren, heel voorzichtig. Tot nu toe nog geen problemen gehad.

neem eens een kijkje op mijn website.
www.melissastaarten.nl