1

Onderwerp: Nooit kinderen

Mijn stiefkinderen wilde vandaag héél graag helpen bij het taartje dat ik onze buurman als dank wou geven omdat hij ons enkele keren deze week uit de nood hielp (onze auto heeft het begeven).
Ze wilde persè de rand er zelf opmaken, knutselde mee aan de strikjes, de roosjes en het ging nog vrij goed al leek het of ik ogen te kort had want ik zag nog nooit zo veel verf spuiten en er zijn hopen fondant in de vuilbak én in de mondjes gegaan. Ze kwamen op het forum kijken om inspiratie op te doen maar ze wilde toch hun eigen smaak volgen. Volgens hen was de taart klaar en was ze het mooist van allemaal (e zijn 10 en 11) tot ik even naar de keuken was. Sander van 11 had er even met mijn groot paletmes overal op zitten duwen. Hij legde uit welke taart hij eigenlijk wilde en het bleek om een wavy te gaan. Ik probeerde het nog zo goed mogelijk te herstellen maar echt gelukt is het niet (je ziet nog steeds 2 grote kuilen)  Nu goed ik beloofde om ze hier te posten en morgen gaan mister en miss het zeker controleren vrees ik. Morgen komt er een oud collega op bezoek en ik wilde de taart morgenochtend versieren maar denk dat ik er nu toch maar ga aan beginnen. Ik moet nog héél veel leren maar 1 ding is zeker nooit meer tieners in mijn buurt als ik bezig ben met de taarten!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KJS7LCAN.jpg

2

Re: Nooit kinderen

Wel een originele manier om een wavy te maken!
Maar ziet er prima uit, en wanneer de kinderen hebben meegeholpen maakt dat alles goed toch?

3

Ze hebben goed hun best gedaan, mooi hoor kinderen!

:lol: ook peuters zijn niet handig (weet ik helaas uit ervaring)

Maar nog even uitleg voor Sander de golvende taart (wavy) maak je voordat de marsepein of fondant erover gaat dmv snijden en dan krijg je die mooie golven erin.

Maar leuke taart hoor, gemaakt door zijn allen  :thumb:

Dus volgende project wordt een wavy met zijn drieen ?

5 Laatst bewerkt door kinkycakes (20-04-2011 16:35)

dit herken ik. moest voor de zoon een kasteel taart maken en had de draak al eerder gemaakt, en toen kon de draak op de taart komen en toen kwam ik erachter dat de draak beschadig was en de neus spoorloos verdwenen was. pffff
dit ik had al een vermoede wie het was geweest en vroeg ut
Antw: moest toch proeven of het smaakt
heb de zelfde avond toen taart klaar was hem mee naar huis genomen   (maakt altijd bij de me ouders thuis)
en hoorde dat ze ochtends in de kelder aan het zoeken waren geweest
ik blij dat ik de taart al thuis had :D

en vind dat je het goed heb weg gewerkt hoor :thumb:

6

inderdaad, die helpertjes kan ik ook best missen als ik 'taart'
daardoor vaak 's avonds laat nog aan het werk (lees amusement)

he chris? zelfs terwijl wij beiden telefoneren slaag ik er in om puzzelprentje te maken he... :Y  :lol:

Let's have a Cake Good Day !!!