1

Onderwerp: cupcakes junglethema

Ik ben een redelijk onervaren taartenbakster, maar toch is er mij gevraagd geweest om cupcakes te maken voor een communiefeest. Oké, allemaal goed en wel, maar nu wilt het jongetje in kwestie graag cupcakes met het thema jungledieren. Hij gaf aan volgende dieren te willen:

- krokodil
- giraf
- olifant
- aap
- leeuw
- luipaard

en dan nog graag een paar met een bij en een konijn.
Die laatsten zijn zeker geen probleem, maar de anderen lijken me nog niet zo makkelijk. Ik heb al veel gezocht, maar heb toch nog niet echt iets gevonden dat ik geschikt vind.
De beestjes zouden liefst geboetseerd moeten worden, maar het is bv ook goed als de giraf er enkel met zijn nek en hoofd uitsteekt.
Iemand die dit thema al eens heeft moeten maken in cupcakes of die voorbeelden weet staan op internet of op eigen computer? Van sommige dingen weet ik wel ongeveer hoe en wat maar het is altijd zoveel makkelijker met een voorbeeldje. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

2

Re: cupcakes junglethema

als je ze niet wil boetseren kun je ze ook bij de c1000 kopen in dat thema misschien een optie

voor de rest er staan veel jungle taarten hier anders daar even tussen neuzen voor inspiratie

3

http://media.cakecentral.com/modules/coppermine/albums/userpics/203373/007_-_Copy_4.JPG

Gevonden via de zoekwoorden cupcake jungle en dan alleen voor afbeeldingen kiezen bij Google.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ziet er inderdaad goed uit Marianne, dankje. Ik hoop dat er nog meer mensen reageren zodat ik hopelijk inspiratie genoeg heb om er iets moois van te maken.

@ marga-vink: Ik wil ze weldegelijk zelf boetseren, maar ik vind het soms best wel moeilijk om een bepaald dier ook weldegelijk op dat dier te laten lijken ^^ En ze kopen is geen optie, gewoon omdat ik alles liever zelf wil doen en ook omdat ik niet in Nederland woon en dus niet zomaar even naar de winkel kan ;)

misschien heb je hier ook wat aan, niet zelf verzonnen, maar wel zelf gemaakt !

https://lh5.googleusercontent.com/_cy-GfvZZARo/TX_QYpFbskI/AAAAAAAAAOw/LHoSAVgjcdQ/s512/016.JPG