1

Onderwerp: Mini shells- mini cones (onderkant petit four)

Hallo allemaal,

Ik ben gevraagd om 150 petit fourtjes te maken. Het lijkt me wel een keer leuk om wat anders te proberen dan biscuitdeeg + vullling alleen.
Nu leek het me leuk om bijvoorbeeld de helft te maken met dit http://www.pidy.com/category.php?catno2 … mp;lang=NL als onderkant en er dan bijvoorbeeld een bavarois bolletje op te doen met nog een chocolade versiering oid.

Hebben jullie dit wel eens eerder gedaan? Werkte dit een beetje makkelijk? Hebben jullie de bodempjes dan zelf gebakken of gekocht?
Als je ze gekocht hebt, waar heb je dit dan gedaan: is dit ook bij de Sligro te koop toevallig?

Ik ben erg benieuwd!

Bedankt voor de reacties alvast in ieder geval!

2

Re: Mini shells- mini cones (onderkant petit four)

Zelf werk ik geregeld met deze producten ivm mijn werk!
Vind het echt heel prettig hiermee te werken en je kan er echt alle kanten mee op en het scheelt zó veel werk als je er een paar honderd moet hebben! ;)
Je zou bv ook de chocolade cups kunnen nemen voor PF-tjes!
En bij mijn weten is het zeker bij de Sligro te verkrijgen, Hanos zeker weten!

3

het is heel veel werk als je ze zelf maakt. Ik maak ze met zanddeeg en dat vind ik persoonlijk lekkerder als voorgekochte vormen, maar voor 150 zou ik toch ook eens denken om die te proberen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

4

Bedankt  voor jullie reacties!
Ik dacht al wel dat het wat te veel werk zou zijn om zelf te maken, maar voor hetzelfde geldt had iemand het eerder gedaan en viel t reuze mee ;)
Ik ga maar even bij de sligro langs denk ik binnenkort.
@ Harlow: waar vul / versier jij ze meestal mee? baverois, botercreme? (of iets anders?)
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik zou doen.. gewoon biscuitdeeg petit fourtjes of (deels) dit..
Maar jij raadt het dus wel aan?

5

wij gebruiken de hartige als de zoete 'variantjes' van dit merk zeg maar! Wij vullen ze echt met van alles en nog wat, vaak ook afgestemt op de wensen van de gasten!
Maar wat ik je wel als tip mee kan geven is om bij een wat 'nattere' vulling eerst een laagje aan te leggen dat het deeg ertegen beschermd als het ware, anders word je deeg een beetje klef, en da's jammer! (bv een beetje custardpoeder onderop, om het vocht op te vangen)

Maar ik zou ze je zeker aanbevelen, het is echt leuk om er variatie mee aan te brengen! :)
Wij hebben laatst bv 200 cupjes hiervan gebruikt naast 200 petit fours (zelfgemaakt, klassiek) 200 bonbons (zelfgemaakt) 200 zoete sandwiches (mini's, zelfgemaakt) en 200 fruitspiesjes ;)