Re: min. 5 kg marsepein, oa. 5 hoog en blij...
Rood, wit en zalm.... tja, dacht ik, niet mijn keus. En toen zag ik de taart, wat is ie mooi geworden zeg!
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » min. 5 kg marsepein, oa. 5 hoog en blij...
Rood, wit en zalm.... tja, dacht ik, niet mijn keus. En toen zag ik de taart, wat is ie mooi geworden zeg!
Wauw, wat mooi!
echt heel mooi
echt knap dat je van die kleurencombinatie zoiets moois kan maken echt top
Supergave taart zeg!!! Wat een monster van een ding (en dan bedoel ik natuurlijk de grootte!!) 
woow, erg knap werk!
het wordt saai
, maar P R A C H T I G zeg, heel mooie decoraties zo bij elkaar, helemaal af!
Wat een planning heb je daarvoor nodig zeg, petje af 
super mooie taart! 
Wat fantastisch zeg... Heb je nog een dichterbij foto van de dust mbv het sjabloon. Want ik vind hem prachitg en zat er zelf ook al over te denken om dit voor een taart te doen binnenkort. En nu zie ik hem toevallig bij jouw!!
Groetjes Jacqueline
Heel mooi zeg, ik wil ook graag een foto van dichtbij zien ik wil weten of je gelijk heb gedust op de stencil of eerst Icing dan dust en welke kleur is het het lijkt zilver grijs? Alvast bedankt!
Wow, wat een opdracht zeg! Heel mooi gedaan! 
wooooooow supermooi

Echt helemaal wauw!!!!! Super!! 
Lientje schreef:Wat fantastisch zeg... Heb je nog een dichterbij foto van de dust mbv het sjabloon. Want ik vind hem prachitg en zat er zelf ook al over te denken om dit voor een taart te doen binnenkort. En nu zie ik hem toevallig bij jouw!!
Groetjes Jacqueline
Heel mooi zeg, ik wil ook graag een foto van dichtbij zien ik wil weten of je gelijk heb gedust op de stencil of eerst Icing dan dust en welke kleur is het het lijkt zilver grijs? Alvast bedankt!
Nou volgens mij werkt het ietsje anders hoor. De icing is een aparte techniek en werkt niet samen met de dust.
Om meteen maar wat vraagjes te beantwoorden.
- Voor het stapelen heb ik cake boards en plastic dowels gebruikt. De plastic dowels waren ook erg fijn om mee te werken. Mijn ouders hadden zo'n verstelbakje die ik mooi kon gebruiken, en met een broodmes kon ik het prima op maat zagen. In de 30 cm taart zitten 6 dowels: 1 in het midden, 5 er omheen. In de 25 cm zitten 4 dowels: 1 in het midden, 3 er omheen. In alle andere lagen zitten 3 dowels.
- Stencillen met icing was bij mij een totale ramp. Heb het ook letterlijk aan de kant gegooid. Het wilde gewoon niet hechten aan de marsepein, en kwam er dus weer gewoon mee af als ik het stencil los haalde. Dus moest heel snel een alternatief bedenken (had nog 3 uur voordat de taart op locatie moest zijn). Heb toen maar op het dusten gegokt. Heb zilveren dust gepakt, heel klein beetje bacardi erbij zodat er een 'DIK' dust papje ontstaat. Als het papje te dun is (zoals bij het schilderen met dust) loopt het uit met stencillen. En dan met een platte kwast gaan tamponeren. Ideaal was het ook niet, maar het effect was stukken mooier dan mijn icing pogingen. Je ziet van dichtbij ook wel wat slordigheid foutjes.
Hier het close-upje van de stencil

Ben blij dat veel van jullie het ontwerp geslaagd vinden. Zag het in het begin ook niet zitten met de kleur 'zalm' (zag ook zo'n dikke zalmfilet voor me
). Maar een blokje fietsen doet wonderen, want had ineens een ingeving op dat moment.
Het is werkelijk een prachtig geheel

Prachtig!! Super taart(en)
Wat een gave taart en wat een werk!
Echt ongelofelijk, ik zou niet weten waar te beginnen, en vooral niet hoeveel tijd in te plannen.....
Super!
wauwie indrukwekkende taart zeg!!!! mooi
Geweldig super mooi!!!
Ahhh bedankt voor de foto's Het ziet er fantastisch uit!!!
jee zeg, erg mooi!!!! Mag ik een stomme vraag stellen? Hoe krijg je dat patroon in de 2e en vierde laag?
jee zeg, erg mooi!!!! Mag ik een stomme vraag stellen? Hoe krijg je dat patroon in de 2e en vierde laag?
met een patchwork cutter, om de lijnen te verduidelijken heb ik ze wel extra ingetekend met een tooltje
patchwork cutter:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -2093.html
tooltje:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -p-75.html
Een prachtige stapel!
WOW........wat zal dat een werk zijn geweest.......maar het ziet er super uit 
wauw dat heb je mooi gedaan zeg, begon al te twijfelen toen ik de kleuren las
maar hij si super
wauw wat super super mooi!!
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » min. 5 kg marsepein, oa. 5 hoog en blij...