1 Laatst bewerkt door lune (17-04-2011 08:59)

Onderwerp: Wie helpt mij met de Jem.....

Bubble Frieze & side scroll

http://www.cakesupplies.nl/images/108sd025_foto.jpg

hoe krijg ik deze fatsoenlijk in dezelfde vorm op een taart?

Ik heb van alles geprobeerd maar de rondjes blijven niet rond
(ik ben al geneigd om er alleen nog maar mee te stempelen :D :D, maar ik vind m zo leuk)

Wie heeft de gouden tip?????

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: Wie helpt mij met de Jem.....

Wat tylose erdoor, dun uitrollen en even laten rusten ??

3

ik heb dat ook...ik denk misschien de vriezer???

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

4

50/50 gumpaste en fondant gebruiken :Y
Na het eruit halen even laten liggen (heb hem nog niet gebruikt hoor, maar dat lijkt me zo) en dan met een spatel verplaatsen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Op zo'n plastick showmap maken, met showmap in de vriezer en dan boven de taart voorzichtig de showmap er onderuit trekken.
Succes!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

6

Geloof dat kwebbel 'm wel eens op een taart heeft gebruikt. Misschien kan ze je verder helpen?

7

Kwebbel kan het inderdaad en volgens mij heb ik van Gerlinde ook een taart gezien waar deze op zat :Y

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

8

Marinina schreef:

Wat tylose erdoor, dun uitrollen en even laten rusten ??

dat werd m dus niet :S

Esther161068 schreef:

Op zo'n plastick showmap maken, met showmap in de vriezer en dan boven de taart voorzichtig de showmap er onderuit trekken.
Succes!

dat werkt niet voor jem cutters  :think:  het is geen "puzzelplaatje"  :nooo

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Hier staat ie ook op een taart...........veel naar beneden scrollen... http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126455822

11

Ik heb m wel vaker op een taart gezien, maar de vraag blijft, hoe krijg je m dus zo op een taart :D :D

12

Ik let ook even op of de oplossing hiervan nog langs komt. Ik heb ook zo'n "ding" en geen idee hoe ik 'm fatsoenlijk op een taart krijg!

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

13

ik zou toch gokken op gumpaste..... :think:

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

14

En als je nu dun uitrolt, folie eroverheen doet en vervolgens een beetje heen en weer schuift op je aanrecht/silliconen matje.. Ik weet het niet hoor. Want ik hem hem niet. (ik zou hem trouwens wel willen hebbuh want ik vind die scroll zo mooi) Maar zo doe ik het altijd met de tappits.

Succes ermee Lune.

15

Ik krijg hem morgen binnen, ik had bedacht hem zo te gebruiken als ik ook met linten doe. Fondant uitrollen op bakpapier, de vorm uitsteken en dan plasticfolie eroverheen doen. Omkiepen en het bakpapier weghalen. Dan even laten liggen, het uitsteeksel vochtig maken en dan het plasticfolie optillen en tegen de taart drukken. Dan het plasticfolie eraf halen en tadaa...

Maar ik heb het dus nog niet uitgeprobeerd :lol:

O ja, tylose lijkt me geen overbodige luxe ;)

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

16 Laatst bewerkt door femmie (01-05-2011 18:47)

lizzl schreef:

ik zou toch gokken op gumpaste..... :think:

ik ook :lol:  :Y
en dan met dun naaldje op paar plekjes omhoog wippen..

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

17

Deze enge dingen: http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -2245.html heb ik er met mexican paste (self made) heel makkelijk uit gekregen. Ze waren ook nog verplaatsbaar. Dat zou dan toch ook met die Jem dingen moeten lukken. :think:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

18

Ik heb hem wel.............en begrijp het probleem een beetje  :Y
Gumpaste gebruiken en hem eruit wippen met een needle tool gaat wel, alleen zolang het niet is opgedroogd vervormd het geheel.........dus het beste zou je hem laten uitharden in de vorm en als hij uitgehard is op de taart leggen (en hopen dat je hem dan nog uit de vorm kan krijgen  ;) )

19

Karin09 schreef:

Gumpaste gebruiken en hem eruit wippen met een needle tool gaat wel, alleen zolang het niet is opgedroogd vervormd het geheel.........dus het beste zou je hem laten uitharden in de vorm en als hij uitgehard is op de taart leggen (en hopen dat je hem dan nog uit de vorm kan krijgen  ;) )

Maar hoe krijg je hem dan rond, dan breekt hij toch?

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

20

willemz schreef:
Karin09 schreef:

Maar hoe krijg je hem dan rond, dan breekt hij toch?

uhm, ik had hem zelf geprobeerd voor bovenop een taart, maar als je hem aan de zijkant om een ronde taart wilt gebruiken...........gaat mijn verhaal niet op, dan zou je dat moeten doen voordat het volledig is uitgehard  :think:  :think: ik denk nog eens verder.

21

Vond deze tip ook nog op het net:

sugarcrafthawkesbay.co.nz schreef:

Use with a JEM Roller Pad. Leave the paste in the cutter to air-dry slightly to prevent stretching. The inner discs from the Bubble Frieze can be used as 'dots' or 'spots'. Size: Scroll 203 x 50 mm; Bubble 191 x 63 mm

22

sugarcrafthawkesbay.co.nz schreef:

Use with a JEM Roller Pad. Leave the paste in the cutter to air-dry slightly to prevent stretching. The inner discs from the Bubble Frieze can be used as 'dots' or 'spots'. Size: Scroll 203 x 50 mm; Bubble 191 x 63 mm

Maar hoe je het dan uit de uitsteker krijgt willen ze je niet vertellen :lol:

Misschien zoals veel mensen de tappits gebruiken, met huishoudfolie tussen het fondant en de uitsteker. Vind ik niks trouwens.

O ja, als je van plan bent te dusten kun je je fondant/paste heel lichtjes bepoederen met poedersuiker of maïzena.

23

Het is gelukt, heb zoals mega M. al zei, fondant met gumpaste gemengd, dat lapje ff laten drogen aan beide kanten en toen op het jemrolerpad (die ik trouwens meestal gebruik met jem uitstekers) gerold.

Maar niet de bubbles maar de andere die erbij zit, de slinger.
de puntjes er uitgewipt met de needlescriber tool en dan de rest er langzaam uithalen.
wat ik dan wel weer jammer vond is dat ik ze in tegengestelde richting wilde leggen en dat is dan niet mooi :S

Iemand daar nog tips voor?

24

Karin09 schreef:

Hier staat ie ook op een taart...........veel naar beneden scrollen... http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126455822

Op dit voorbeeld ziet ie er wel heel waanzinnig gaaf uit. Dan wil ik 'm ook wel geloof ik......
Maar ik zou haar gewoon even mailen en vragen hoe ze dat gedaan heeft want zelfs de rondjes die uitsteken zijn nog helemaal mooi.
Misschien wil ze wel een how2 maken..... :D

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

25

Sandra-lala schreef:

Maar ik zou haar gewoon even mailen en vragen hoe ze dat gedaan heeft want zelfs de rondjes die uitsteken zijn nog helemaal mooi.
Misschien wil ze wel een how2 maken..... :D

Ik heb haar vorige week gelijk gemaild, met een linkje naar dit topic. Maar geen reactie gehad, helaas :nooo