1

Onderwerp: Icing en andere vraagjes

hallo,

Na mijn vijvertaart van vandaag, vroeg mijn moeder of ik voor volgende week geen taart kon maken 'met dieren ofzo' voor mijn familie (landbouwers) die volgende week op de koffie komen.. Ik weet nog niet of ik tijd ga hebben maar ik was al aan het brainstormen (oa na de caviataart van Wendy die ook weer schitterend was!):
- ik las ergens dat je icing op voorhand kan maken: maar hoe krijg je dat dan weer vloeibaar als het stolt?
- als ik bv icing gras wil maken (in pieken getrokken) is dat dan ook de icing van eiwit met poedersuiker? dus dezelfde als je gebruikt om figuurtjes te spuiten?
- als ik die pieken-icing op een biscuit wil doen, moet daar dan nog iets onder? ik veronderstel dat botercreme daaronder niet werkt? of gewoon maar rechtstreeks op de taart?
- Wendy, dat cavia-hekwerkje, is dat ook diezelfde icing? hoe lang moest dat drogen?
- heeft iemand een voorbeeldje van geboetseerde (marsepein of gewoon klei als voorbeeld) koeien of varkens?
- of heeft iemand mss ooit een tractor-taart gemaakt (straks de zoekfunctie nog maar eens gebruiken)?

Kristien

2

Re: Icing en andere vraagjes

Hai Kristien,

Dat is een aardige onderneming zeg :). Hier een paar antwoorden.


Icing stolt niet als je het in een bak boet met folie eroverheen en dan de deksel erop. En ja het is dezelfde icing. Als je wilt dat het zacht blijft dan kun je wat druppels glycerine toevoegen. Bij mij moest het harder worden om mijn hekken vast te houden. Wat je ook kan doen is met botercreme spuiten, daar is mijn onderste rand mee gespoten, werkt ook heel goed, is lekker en blijft zacht.
Als gras kun je ook marsepein of fondant door een knoflookpers drukken.


Dat hek is ook icing, ik heb het een week laten drogen /uitharden.
Het is breekbaar dus ik zou het wel wat dikker doen.
Bij b.v. planet cake ( r.dam) heb je ook uitdrukkers in allerlei boerderij dieren en spullen, ook leuk maar ik weet niet of er bij jou iets in de buurt zit met taart spullen.
Succes met alles. En ik ben al benieuwd naar het resultaat. :)

3

Re: Icing en andere vraagjes

Hoi Kristien,

Voor de dieren moet je maar eens bij Inge (taartopmaat) kijken, hier heb je alvast een link naar

4

Re: Icing en andere vraagjes

De hema had niet zo lang geleden boerderij-uitstekers. Misschien hebben ze het nog.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.