1

Onderwerp: piping gel over datum

mijn piping gel is over datum gegaan in juni, maar als je de ingredienten leest, kan het volgens mij geen kwaad.

enig idee iemand?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

2

Re: piping gel over datum

eens proeven?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Op deze site staat een recept om het zelf te maken : supermakkelijk je moet alleen wel even de ingredienten hebben. Er staat ook bij dat het maar een maand houdbaar is. Ik zou er toch nog maar even over nadenken of je het gaat gebruiken als het al in juni over datum is gegaan?

Het recept:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=1138

Succes ermee

4

Ik maak het altijd zelf en halveer dan het recept wat hier op de site staat. Ik bewaar het 1 maand in een Tupperware bakje in de koelkast en dan gaat het weg. Aangezien het zo makkelijk te maken is, maak ik gewoon eens per maand een beetje nieuw. Het citroensap kun je trouwens gewoon uit zo'n knijpflesje nemen hoor.
Ik zou piping gel die in juni al over de datum was, niet meer gebruiken. Aan de zelfgemaakte zie je het vanzelf omdat het wat wateriger wordt naarmate het ouder wordt. Hoe dat met gekochte zit weet ik niet.
Maar ik zou je aanraden het voortaan zelf te maken, het is zo klaar en kost bijna niets.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep