1

Onderwerp: Basisbenodigdheden, waar mee te beginnen?

Omdat ik (zoals ik ook in mijn voorstelbericht heb aangegeven ;) ) een keer wat anders wil maken dan een appeltaart of een gewone cake heb ik me, na veel gelezen te hebben, ook geregistreerd.

Ik heb al heerlijke vullingen voorbij zien komen waarvan ik er van het weekend 1 of 2 uit wil gaan proberen! Maar wat zijn een beetje de basisbenodigdheden voor het maken van een cake, cupcake of taart? De vulling daar kom ik wel mee uit te voeten aan de hand van het recept en de biscuitmix kan ik hier vinden in de webshop. Maar wat is een beetje een starterspakket waar je in den beginne mee uit de voeten kan? Dit om het geheel ook een beetje aan te kleden? Er staat zoveel in de webshop dat ik door de bomen het bos eigenlijk niet meer zie...:P :-)

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes,
Tamara

2

Re: Basisbenodigdheden, waar mee te beginnen?

Ik zou gaan voor marsepein of fondant in 3 kleurtjes en wat bloemetjesuitstekers, dan kun je een taart a la deze uitproberen... (deze is van Merlette)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EWPGWBP3.jpg
En als dat een succes wordt.... dan koop je vanzelf de hele webshop leeg :D ;)! Succes!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3 Laatst bewerkt door lune (30-10-2007 20:23)

marsepein of fondant, je moet zelf even uitvinden wat je het lekkerst vind werken, kleurensetje is wel handig, zeker een taartzaag (ik vond het nogal moeilijk om de taart recht door te snijden) en een spatel om de boel glad te strijken (al heb ik het de eerste paar keren met een groot mes gedaan en dat ging ook redelijk)
gewoon klein beginnen en stukje bij beetje wordt je steeds hebberiger :-D en wil je ALLES uitproberen (het beginnen hoeft niet zo duur te zijn..........het ermee verder gaan kost aardig wat)

ik heb met bovenstaande spulletjes en een geleende vorm mijn barbietaart gemaakt

Alles goed???? nee 3 fout

4

tom poes schreef:

Ik zou gaan voor marsepein of fondant in 3 kleurtjes en wat bloemetjesuitstekers, dan kun je een taart a la deze uitproberen... (deze is van Merlette)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EWPGWBP3.jpg
En als dat een succes wordt.... dan koop je vanzelf de hele webshop leeg :D ;)! Succes!

Kijk, dat is wel een hele leuke tip! Dat is wel iets wat ik als hele erge beginneling kan proberen. Zo leer ik het materiaal (marsepein/fondant) ook kennen.

Ik weet nog niet eens wát ik wil maken maar ik zat al h

5

lune schreef:

marsepein of fondant, je moet zelf even uitvinden wat je het lekkerst vind werken, kleurensetje is wel handig, zeker een taartzaag (ik vond het nogal moeilijk om de taart recht door te snijden) en een spatel om de boel glad te strijken (al heb ik het de eerste paar keren met een groot mes gedaan en dat ging ook redelijk)
gewoon klein beginnen en stukje bij beetje wordt je steeds hebberiger :-D en wil je ALLES uitproberen (het beginnen hoeft niet zo duur te zijn..........het ermee verder gaan kost aardig wat)

ik heb met bovenstaande spulletjes en een geleende vorm mijn barbietaart gemaakt

Een goede spatel, kan ook handig zijn ja...! 

Wanneer gebruik je marsepein en wanneer gebruik je fondant? Is daar iets over te zeggen? Het heeft natuurlijk ook met smaak te maken met welke vulling of maakt dat niet uit?