1

Onderwerp: Help!! Wie kan mij helpen en tips geven??

Hoi Allemaal,

Ik heb een paar vraagjes waar ik graag bij geholpen wil worden, Du wie kan mij helpen met tips?

Ik krijg mijn marspein of fondant niet mooi straks op mijn biscuitcake heen. Hoe kan dit? Doe ik iets niet goed? De marsepein of fondant die ik er op leg om te bekleden geeft ook soms hele kleine scheurtjes in de marspein of fondant. Hoe kan ik dit verhelpen!
Ook doe ik de biscuitcake afsmeren met botercreme (zelfgemaakt), maar nu word en blijft die hard als je de taart aansnijd. Wat kan ik hier aan doen? Kan ik ook iets anders proberen voor het afsmeren van de taart? Ik zelf doe ook een dijkje maken voor dat ik de taart verder ga vullen en dat doe ik ook met bortercreme. Maar ook dit word en blijft hard bij de taart aansnijden. Wat kan ik er aan doen??

Help mij alsjeblieft!!

Bedankt voor het lezen.

Groetjes Alice

2

Re: Help!! Wie kan mij helpen en tips geven??

misschien moet je even vertellen hoe je je botercreme maakt en hoe je precies handelt met je fondant,dan kunne we zien wat er fout gaat

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

3

De lap niet te dun uitrollen. Ik smeer 2x dun af. Tussentijds laat ik de bc in de koelkast hard worden zodat ik deze na de 2de laag met een warm mes mooi glad kan maken voordat ik de marsepein er over doe. Botercreme wordt ook hard in de koelkast. Daarom laat je de taart eerst op kamertemperatuur komen voordat deze gegeten wordt  ;)

4

Hoi

Ik maak de botercreme van roomboter en poedersuiker en dat doe ik 1 op 1.
De fondant meng ik vaak met marsepein en dat rol ik gewoon uit.
Maar misschien net wat esther zegt dat ik die te dun uit rol.

Alvast bedankt voor de berichtjes.

Groetjes Alice