1

Onderwerp: Ronde vorm 15x10 cm

Ik heb een klein vraagje over een klein pannetje:

Ik ga een taartje maken met een vorm van 15x10 cm.
Nu weet ik dat in de tabellen de hoeveelheden staan voor ronde vorm 15 cm, maar dat is voor 7,5 cm hoogte.

Met hoeveel moet ik vermeerderen voor een hoogte van 10 cm?
Blijven de baktijden en graden gewoon hetzelfde?
Ik gebruik de bakmix van funcakes.

Als ik het met het gewone recept voor biscuit wilt maken, wat zijn dan de verhoudingen?

Bedankt alvast!

Louise

Groetjes Louise

Re: Ronde vorm 15x10 cm

Hoi,

Je kunt deze berekening maken voor de hoeveelheid beslag dat je nodig hebt: Vul je vorm voor 2/3 met water, deel dat getal door 350 = een getal. Per ei heb je 66 gram biscuitmix nodig.

Bijv: 1500:350=4,28 = 4,5 eieren (5 eieren). 4,5 x 66= 297 (300) gram biscuitmix. Deze berekening is voor biscuitmix en gaat altijd goed.

Ik gebruik nooit meer het gewone beslag omdat ik vind dat het met de mix veel hoger wordt en luchtiger. Dus daar kan ik je niet mee helpen.

3

Bij de recepten van basisbiscuit 2 staat dit:
Ingrediënten
1 ei (M)
30g suiker
30g bloem
snufje zout
Reken de ingrediënten uit per ei. Voor een springvorm van 24cm heb je ruim voldoende aan 5 eieren, dus 150 gr suiker en 150 gr bloem. Om te berekenen hoeveel beslag je nodig hebt: vul je vorm met water en meet hoeveel erin gaat. Voor elke halve liter neem je 1 ei.

4

Oja!

Nu weet ik weer de berekening!

Bedankt allebei!

Louise

Groetjes Louise

5

bij mij klopt deze berekening (van saskia) absoluut niet.
veel te veel beslag krijg ik dan! is kijken of de hoeveelheden die op het pak van de funcake mix wel klopt.