1

Onderwerp: Biscuit wordt oud en droog in koelkast

Hoi allemaal,

Heb hier al naar geprobeerd te zoeken maar krijg toch geen duidelijke antwoorden eruit.

Mijn taarten maak ik van eigen gemaakte biscuit deeg. Recept uit ouderwets kookboek van suiker, eieren, vanille suiker, bloem en maizena. Ik gebruik dus niet de kant en klare biscuitmix.

Maar het probleem waar ik altijd mee zit, je hebt vullingen die in de koelkast bewaard moeten worden, maar zodra ik mijn taarten bekleed en wel in de koelkast ga bewaren en ik snij ze aan zijn ze zo droog en lijkt wel oud.

Herkennen jullie dit?? Als ik de taart buiten de koelkast hou blijft het biscuit heerlijk zacht.

Ik weet niet wat ik hieraan moet doen, want ik vind het zonde om of taarten met droge biscuit te maken of taarten zonder koelkast vullingen.

Wie of wie heeft voor mij de oplossing??? Oh ja en de reden dat ik een standaard recept voor biscuit gebruik is omdat dat een stuk goedkoper is dan de biscuitmix. En persoonlijk vind ik maar weinig smaak zitten aan de biscuitmix, aan mijn recept zit meer smaak.

2 Laatst bewerkt door Liens (13-04-2011 10:56)

Re: Biscuit wordt oud en droog in koelkast

Ik gebruik ook een gewoon biscuitrecept, maar bij mij wordt hij wel niet zo droog. Het is normaal dat biscuit droger is dan cake maar zoals jij beschrijft lijkt hij wel helemaal uitgedroogd  :think:

Misschien is je biscuit tremperen een oplossing?

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

hmm.. ik maak hem ook altijd via biscuit recept, en eigenlijk ook (bijna) altijd met vullingen die in de koelkast moeten, maar nog nooit last van uitgedroogde biscuit gehad...
trempreren is dan misschien wel een goede oplossing ja...

4

Ja ik snap er zelf ook niks van. Ga het toch weer eens uitproberen met een taartje. Ik raad iedereen altijd maar aan het niet in de koelkast te bewaren omdat uit mijn ervaring het dus droog wordt. Ik ga dat tremperen wel een opzoeken wat dat is en dat uitproberen. Bedankt voor de tip.

5

Misschien een beetje raar om dit op te brengen middel in deze poll, maar weet niet waar ik een vraagbericht moet plaatsen(ben nieuw)

Ik ga op 22 april een taart voor mijn moeder maken en 2 dagen van te voren ga ik de versiering maken, maar in deze week heb ik ook een maatschappelijke stage, dus nu was mijn vraag?

Kan ik de vulingen(bokkenpootjesvulling en bonbonblocvulling)een dag van te voren maken.

En als het goed is moeten deze als de taart ermee gevuld is in de koelkast bewaard worden, die ik ga bekleden met fondant, en dit kan weer gaan smelten in de koelkast, wat zou ik heb beste kunnen doen?

Alvast bedankt,

Melissa

6

Lissy Rawrr schreef:

Misschien een beetje raar om dit op te brengen middel in deze poll, maar weet niet waar ik een vraagbericht moet plaatsen(ben nieuw)

Ik ga op 22 april een taart voor mijn moeder maken en 2 dagen van te voren ga ik de versiering maken, maar in deze week heb ik ook een maatschappelijke stage, dus nu was mijn vraag?

Kan ik de vulingen(bokkenpootjesvulling en bonbonblocvulling)een dag van te voren maken.

En als het goed is moeten deze als de taart ermee gevuld is in de koelkast bewaard worden, die ik ga bekleden met fondant, en dit kan weer gaan smelten in de koelkast, wat zou ik heb beste kunnen doen?

Alvast bedankt,

Melissa

Decoratie kan je altijd al eerder maken. Die kan je ook al een week eerder maken ofzo? De vullingen kan je ook best een dag van te voren maken hoor. Geen probleem! wel moet je de taart in de koelkast bewaren ook al is hij bekleed met marsepein/ fondant. Als je hem gewoon in een taart doos bewaart gaat hij ook niet smelten hoor.

7

Tessa92 schreef:
Lissy Rawrr schreef:

Alvast bedankt,

Melissa

Decoratie kan je altijd al eerder maken. Die kan je ook al een week eerder maken ofzo? De vullingen kan je ook best een dag van te voren maken hoor. Geen probleem! wel moet je de taart in de koelkast bewaren ook al is hij bekleed met marsepein/ fondant. Als je hem gewoon in een taart doos bewaart gaat hij ook niet smelten hoor.

Het beste had je een eigen topic kunnen openen..............en als je afsmeert met slagroom of botercreme-mix kan je fondant/marsepein wel gaan smelten..............dus het best smeer je af met botercreme 1:1 of merengue botercreme..........