ik vind jouw taart echt super!!! superknallend en superstrak!!! ik vind het alleen zonde van de lettertjes en gelukkig zei je dat je er in het echt niet veel van ziet.
toch nog even een tip voor de volgende keer want op de foto moet hij ook mooi zijn toch?
hoe ik ze maak en opplak:
-fondant met tylose heel dun uitrollen (ik gebruik hiervoor een pasta machine op stan 1-2 omdat ik het zelf niet zo heel goed kan)
-heel even laten liggen, ongeveer 5 minuutjes
- dan letter voor letter uitsteken en gelijk na het tappen de letters goed en recht vouwen indien ze iets vervormd zijn. ik gebruik hiervoor een needle tooltje en een paletmes, soms ook vingers en een paletmes.
- dan goed laten drogen voor ongeveer minimaal 20 minuten ( ligt er een beetje aan hoeveel tijd en geduld ik heb)
voor het opplakken:
-paletmes onder de letter en de letter onderste boven op mijn hand
- dan de achterkant van de letter heeeeeeel licht bevochtigen met een heel klein kwastje
- dan mijn truukje: met een paletmes til ik de letter op d.m.v. het plakken van het paletmes op de achterkant van de letter. ik zorg er daarvoor bij dat de punt van het paletmes aan de bovenkant van de letter zit.
- houd de letter voor de taart waar hij moet komen, het paletmes zit nu dan eigenlijk onderste boven met aan de onderkant de hangende letter...
- dan de letter tegen de taart duwen en het paletmes er achter wegschuiven.
op deze manier kun je heel precies en nauwkeurig je letters mooi op zijn plaats krijgen
ik hoop dat jullie het snappen.
kijk ook eens op
www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.