1 Laatst bewerkt door jowseej (10-04-2011 15:03)

Onderwerp: Glazuur of chocolade topping

Hallo! Ik begin straks aan mijn eerste chocolade cupcakes.
Nu weet ik niet zo goed wat beter / lekkerder is.

Chocolade en slagroom verwarmen en dit gebruiken als topping of het volgende recept:

Chocoladeglazuur

100 gr pure chocolade (is mooier dan melk)
50 gr boter
1 el poedersuiker

Chocolade smelten met de boter en poedersuiker (au-bain-marie) en af laten koelen tot het ingedikt is (wel roeren).

Hoe zouden jullie het doen?

2

Re: Glazuur of chocolade topping

Ik gebruik altijd deze, ganache:

recept voor ganacheroom (crème ganache):
Smelt 250 g chocolade op zacht vuur. Roer er 60-75 g boter door en klop er daarna 2½ dl dunne room of 2 dl dikke crème fraîche (verdund met minstens ½ dl melk) door.

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3 Laatst bewerkt door jowseej (10-04-2011 17:57)

dreamer schreef:

Ik gebruik altijd deze, ganache:

recept voor ganacheroom (crème ganache):
Smelt 250 g chocolade op zacht vuur. Roer er 60-75 g boter door en klop er daarna 2½ dl dunne room of 2 dl dikke crème fraîche (verdund met minstens ½ dl melk) door.

Bedankt voor je antwoord!

Bedoel je met de 250 ml dunne room slagroom? En als ik creme fraiche gebruik dan die verdunnen met 100 ml melk? Of die melk ook wanneer ik de room gebruik? Ik heb beide in huis, wil het graag proberen. En word dit ook hard? Of moet ik hierover dan marsepijn doen?

4

sorry, zie je vraag nu pas. als je zo'n pakje houdbare slagroom 200ml (=dunne room).
hoop dat je nog iets aan hebt.

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

5

Ze zijn inmiddels klaar =) Ik heb pure chocolade met de slagroom gedaan (zonder boter). Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom de toppings nu niet hard worden  :D
Misschien moeten ze even in de koelkast  :9

Ik heb dit recept gisteren gemaakt (chocola, boter en slagroom).....het is gewoon net wat dikkere chocomelk (heb het nog in de koelkast gezet).......Hoe kan dit? Het is meer voor de glazuur dan als toef op een cupcake.

Groetjes Briqitte