1 Laatst bewerkt door Christaaa (10-04-2011 12:24)

Onderwerp: Witte stukjes in lemon curd

Hoi allemaal,

ben ondanks de warmte buiten toch binnen wat dingen aan het uitproberen. Gisteren dulce de leche gemaakt (lekker!) en vandaag lemon curd volgens het 2de recept op de site. Tijdens het inkoken ontstonden er allemaal witte stukje in de lemon curd. Ik denk stukjes gestold ei. Ik heb ze er zoveel mogelijk uitgehaald. Het werd na een tijdje wel stevig en nu staat het af te kolen. Ik vraag me alleen af of die stukjes erg zijn. Voor zover ik nu geproefd heb smaakt het wel lekker.

Heb ik het te snel verwarmd? Of zou het nog ergens anders aan kunnen liggen?

Ik heb wel respect voor mensen die even 3 taarten maken in een weekend zeg. Ik wil vandaag de 2de taart maken, maar het kost wel heel veel tijd. Kapsel bakken, botercreme gemaakt, lemon curd. Ben de hele ochtend bezig geweest. Nu maar even de zon in en vanmiddag de taart vullen en bekleden.

Groetjes Christa  :)

2

Re: Witte stukjes in lemon curd

Is inderdaad gestold eiwit. Voordat je het ei toevoegt moet je het mengel laten afkoelen, anders stolt je ei ;)

Ik had het ook een keer en maakt niet uit voor de smaak.

3

Re: Witte stukjes in lemon curd

Hmm, ik had het ruim een uur laten afkoelen en dacht dat het goed was. Blijkbaar toch nog te warm dan. Ik moet nog een beetje meer geduld krijgen geloof ik.  :lol: