1

Onderwerp: Lady in red....

...claret welteverstaan. Ik weet nog steeds niet of ik dit nu rood of roze moet vinden :lol: !

Maar goed, Fleur wilde heel graag ook zo'n prinsessentaart, die had ik pas 1x eerder gedaan: voor mijn eigen dochter.  :think: Nou vooruit dan maar!

Ik vind het altijd zo wonderlijk dat zo'n barbietaart op de foto zo klein lijkt, maar in werkelijkheid echt gigantisch is. Het is dus een stapel van een blanda 20 op een 20 cm taartje. Bij elkaar ook wel zo'n 20 cm hoog, denk ik. Dat moest wel, want anders had ik de benen moeten amputeren van de Barbie :/ , maar die was ook een cadeautje, dus dat kon niet  :D

En het plankje waar ze op staat is een beetje verkeerd geschat qua maat  :lol: Voordat die enorme lap marsepein eroverheen ging, was er nog ruimte genoeg. Maar erna leek het me toch verstandiger om het geheel op een dienblad te zetten. Eraf halen ging niet meer, dan zou ik de hele jurk opnieuw moeten doen...

Oja, nou ook nog de foto  :+
https://lh6.googleusercontent.com/_pa6VVKQYNEs/TaBXBaBs2tI/AAAAAAAABNc/EWE4yhmauMk/s576/HPIM4697.JPG

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

2

Re: Lady in red....

Ik vind hem supermooi  :thumb:

Live life to the max!!!!

3

Re: Lady in red....

ik vind het wel een heel mooie kleur hoor. ( en de rest van de taart ook hoor :Y )

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

4

Re: Lady in red....

ik vind de kleur erg mooi, welke kleur heb je gebruikt ?
leuke barbie taart ;)

Re: Lady in red....

mlensink schreef:

ik vind de kleur erg mooi, welke kleur heb je gebruikt ?
leuke barbie taart ;)

He familie toevallig? (Ik hoorde dat er ergens tussen de Schouwstra's nog een taart-persoon rondliep) Maar de kleur is dus Claret (van Wilton geloof ik)...

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

6

Re: Lady in red....

Zo mooi! Als beginneling kan ik hier alleen nog maar van dromen
O-)

Ik heb gelukkig nog wat tijd om te oefenen voor mijn dochters verjaren   :D

Wat ik me zoal afvraag bij al die taarten, wat gebruiken jullie het liefst als vulling?
Ik heb alleen nog maar aardbeienbavarois gedaan,omdat ik nog maar 1 taart heb gemaakt, maar dit viel nogal flets uit ten opzichte van al het zoete van de fondant.
En wat vinden de kinderen zelf eigenlijk het lekkerste?

Mijn ogen krijgen hier nogal de kost op deze site! Ongelofelijke creaties.
En al die info, tips en tricks, ik kan het nauwelijks allemaal lezen en bijhouden.

Ben een beetje overdonderd ...

:)

7

Re: Lady in red....

Lindadepinda schreef:

Maar goed, Fleur wilde heel graag ook zo'n prinsessentaart, die had ik pas 1x eerder gedaan: voor mijn eigen dochter.  :think: Nou vooruit dan maar!

Had je er geen zin in.. ? Ik zou haast een gat in de lucht pringen... Nou ja niet echt dan... Ik vind barbies zoooooo leuk!!! En die van jouw ook. Heel mooi plaatje is het zo. De kleur is ook super.

Re: Lady in red....

Lientje schreef:
Lindadepinda schreef:

Maar goed, Fleur wilde heel graag ook zo'n prinsessentaart, die had ik pas 1x eerder gedaan: voor mijn eigen dochter.  :think: Nou vooruit dan maar!

Had je er geen zin in.. ? Ik zou haast een gat in de lucht pringen... Nou ja niet echt dan... Ik vind barbies zoooooo leuk!!! En die van jouw ook. Heel mooi plaatje is het zo. De kleur is ook super.

Nou, op zich vond ik het wel erg leuk, hoor!  :o Maar ik maak nog maar een paar maanden taarten voor anderen. En om dan gelijk al twee (waarvan 1 barbie) taarten tegelijk te moeten doen... Leek me een beetje veel van het goede, snappie  ;)
Maar ze waren er erg blij mee en zouden eerste de andere aansnijden en deze bewaren tot het echt niet anders kon, haha!

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

Re: Lady in red....

Pevaho schreef:

Zo mooi! Als beginneling kan ik hier alleen nog maar van dromen
O-)

Ik heb gelukkig nog wat tijd om te oefenen voor mijn dochters verjaren   :D

Wat ik me zoal afvraag bij al die taarten, wat gebruiken jullie het liefst als vulling?
Ik heb alleen nog maar aardbeienbavarois gedaan,omdat ik nog maar 1 taart heb gemaakt, maar dit viel nogal flets uit ten opzichte van al het zoete van de fondant.
En wat vinden de kinderen zelf eigenlijk het lekkerste?

Mijn ogen krijgen hier nogal de kost op deze site! Ongelofelijke creaties.
En al die info, tips en tricks, ik kan het nauwelijks allemaal lezen en bijhouden.

Ben een beetje overdonderd ...

:)

Ik word er verlegen van. :o  Ik vind mezelf namelijk ook nog best een beetje een beginneling. Ik ben pas sinds januari echt actief. Daarvoor maakte ik 2 taarten per jaar (voor de verjaardagen van de kids) Maar ik doe het nu voor het goede doel (opbrengst gaat naar mijn koor dat financieel er erg slecht voor staat momenteel), dus dan probeer je natuurlijk zoveel mogelijk taarten aan de man te brengen. En het helpt wel, want zo kan ik lekker veel oefenen. :D

Maar goed, om antwoord te geven op je vraag. Mijn meest gebruikte vulling op het moment is Monatoetje in combinatie met aardbeienjam. Ik vind de Winterpudding (dat is een luchtige pudding) van de AH het allerlekkerst. Ben alleen bang dat die binnenkort niet meer te krijgen zijn, gezien de naam... :( Maar die moet je echt een keertje proberen!

En voor de rest is het ook gewoon uitproberen. Oja, ook pas goedgekeurd door manlief: mokkacreme. Dat is 'botercreme luchtig', recept hier van de site, met oploskoffie erdoor. http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … (luchtig)/ Kijk maar eens. Er staat suiker naar smaak, voor mij is dat poedersuiker en dan evenveel als de boter (net zoals in de 1:1 botercreme dus).

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

10

Re: Lady in red....

Pevaho schreef:

Mijn meest gebruikte vulling op het moment is Monatoetje in combinatie met aardbeienjam.

ik maak altijd (echt altijd....) een witte boter creme. lekker zacht en luchtig geklopt. vanwege een groot scala aan turkse en buitenlandse klanten gebruik ik dus nooit meer jam (gelatine he?)
maar hoe zeer ik ook andere smaken aan bied, iedereen besteld altijd die ow zo lekkere witte botercreme....

soms vraag ik me af hoe een mona toetje zou gaan... je maakt dan een dijkje van roombotercreme en smeert het daar ook mee af ? en hoe voorkom je dat het toetje in de cake trekt ? of doet het dat niet ? want zachte soppige cake wil niemand toch ;)

11

Re: Lady in red....

ik weet niet wat ik gedaan heb want ik heb dit niet geschreven  :s
Ik zou niet weten wat een mona toetje is  :lol:

groetjes
Petra

12

Re: Lady in red....

Nou Lindadepinda, ik vind hem echt superrrrr mooi. Ook de kleur is heel mooi!