1

Onderwerp: bakerella paaskuikentjes

Ik wilde deze gaan maken:
http://www.bakerella.com/spring-chickens/
maar niet met cakeballetjes maar met chocoladeballetjes. Ik heb de chocoladeballetjes mooi op een stokje gekregen, dat is al iets.
De gele candymelts die ik nog had heb ik verknoeid (korrelige brij geworden), dus wilde ik witte chocolade gebruiken (ik heb hiervoor witte choc met wat room gesmolten, en er gele kleurstof-pasta doorgedaan en dat lukte).
Het probleem is nu: als ik mijn chocoladeballetjes in de gele chocolade doop, dan smelt mijn chocolade, zodat er bruine strepen tussen mijn geel komen, en ook zie ik het bruine erdoorheen.
Ik snap trouwens niet hoe bakerella met die stroperige candymelts haar cakepops zo mooi gelijkmatig bekleed krijgt!
Zijn mijn chocobolletjes nog om te toveren tot kuikens, of zal ik ze uit frustratie maar meteen allemaal opeten?  O-)

2

Re: bakerella paaskuikentjes

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien de chocola iets meer af laten koelen voordat je je balletjes er in doopt.

Of eerst even in de vriezer?

Succes.  :)  Ben benieuwd naar het resultaat.

3

Heb ze nu in de vriezer.
Chocolade afkoelen wilde ik ook wel doen, maar dan is hij dus niet meer vloeibaar en krijg ik hem er niet meer overheen..

4

Bakerella gebruikt kristallen die hier niet verkrijgbaar zijn (paramount cristals, meen ik me te herinneren) om de candy melts vloeibaarder te krijgen. Helaas moeten wij het dus zonder die kristallen doen.
Je balletjes moeten inderdaad even in de vriezer.

Succes ermee!