1

Onderwerp: Vloeibare vulling mogelijk?

Is het mogelijk om een taart te vullen met een vloeibare saus of trekt dit in het biscuit?

Mijn oudste heeft eind van de maand een spreekbeurt over vulkanen en hij wil als afsluiter een vulkaantaart trakteren. Het liefst eentje die uitbarst als je hem aansnijdt.

ik had bedacht een wondermold te maken en om die met aarbeiensaus uit een flesje te vullen. Het biscuit dun in te smeren met botercreme en het er dan op te gieten, goed ingesloten door bc.

Zou dat willen of zakt dat er nog doorheen? Iemand die dit weet? Heb niet echt de tijd om het uit te proberen namelijk  ;)

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

2

Re: Vloeibare vulling mogelijk?

Als je het heel goed insmeert met 1:1 botercreme moet het wel lukken. Leuk idee!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3 Laatst bewerkt door kokkie (09-04-2011 10:18)

Re: Vloeibare vulling mogelijk?

Ja dat gaat. Heb eens voor m'n zoon een draak gemaakt en hij wilde dat-ie ging bloeden bij het aansnijden (verder istie best lief en hij maakt ook geen echte beestjes dood  :s  ) dus heb ik idd op de onderste laag een cirkel goed (dus niet te dun) met botercreme besmeerd; er een dijkje omheen gemaakt, hier een flesje aardbeiensaus ingegoten en de aansluitende bovenkant ook besmeerd. Het bleef hier heel mooi tussenhangen en de draak heeft rijkelijk gebloed..  :9

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...