1

Onderwerp: F16 taart

Na de Thomas remise voor de jongste kon ik de oudste, 17, niet afschepen met een "gewoon" taartje.
Dus ook maar aan het knutselen geweest. Aangezien hij wil proberen om F16 piloot te worden is het deze geworden.

Ik had moeite om de vleugels stijf te krijgen dat ze recht bleven. Had ik nog meer jems petal powder moeten toevoegen?
Wie heeft tips.

http://i806.photobucket.com/albums/yy349/RickyenShake/allerlei/IMG_0658.jpg
http://i806.photobucket.com/albums/yy349/RickyenShake/allerlei/IMG_0659.jpg

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

2

Re: F16 taart

Wow wat een stoere taart!!!!

Ik weet niet wat voor fondant je gebruikt hebt? Ze harden nl. niet allemaal uit.... ook niet met tylose....

Ik gebruik vaak Bakels om te boetseren. Als je dit lang laat drogen aan de lucht (± een week) dan wordt het heeeeeel hard, ook zonder tylose  :)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Bedoel je dan dat je de cake laat drogen en dan in vorm snijdt?

Met de treinen ging het goed maar vleugels zijn een stuk dunner en dan een zware tank er aan... :(
Hoeveel tylose gebruik je voor de marsepeinen figuurtjes?

En weet iemand hoe ik een volgende x die vliegtuigen goed boven de taart kan laten zweven. Nu scheurde de marsepein op de taart uit

Liefs,   Ricky

4 Laatst bewerkt door Aly (09-04-2011 10:49)

Nee, ze bedoeld volgens mij dat je de vliegtuigen beter van Baksels fondant kunt maken, dat wordt hard zonder tylose.

Heb je deze van marsepein gemaakt?
Vind het wel knap hoor! Moet het ook maar eens proberen, ben dol op F16's, ben vlak bij Leeuwarden opgegroeid  :)
Mis ze hier echt nog steeds...
Wel een strenge keuring hoor als je piloot wilt worden  :Y

Ik weet ook niet zo goed hoe je zo'n vliegtuigje goed kunt vast zetten... misschien een kurk in je taart stoppen  :lol:

5

Ik maak al m'n taarten met marsepein. Dat vindt ik heel fijn werken.
Dus ook de versieringen maak ik van marsepein.
De Vliegtuigjes waren niet eens zo moeilijk. Alleen wilde ze niet goed uitharden.
Kurk is geen slecht idee.... thanx

Liefs,   Ricky