1

Onderwerp: Beginneling

Hallo allemaal,

Mijn schoonzusje verloofd binnekort en is gek van cupecakes. Ik dacht laat  ik het eens uitproberen.

Waar moet ik beginnen? Ik heb weleens muffins gemaakt maar nooit cc. Welke spullen moet ik allemaal kopen|? Ken deze site nog niet goed dus weet ook niet of er een hoekje is hiervoor. Ben bang dat ik straks de halve webshop leeg koop. :haha:

2

Re: Beginneling

Welkom!
Met de zoekfunctie kom je al een heel eind, maar de basis benodigdheden zijn volgens mij:
cc bakblik en papiertjes(hema, xenos bijv.)
mix (supermarkt of webshop)
of een van de recepten die hiernaast te vinden zijn
verder botercreme (mix) of meringuecreme (recept) om te vullen mocht je dat willen
fondant of marsepein voor de decoratie
matje, roller, mesje, uitsteker kun je allemaal zo gek maken als je wilt. Hier komt de gevaarlijke webshop om de hoek kijken!

Ik heb je wel gemeld, volgens mij hoor je thuis is bakken en vullen.

Succes en bovenal veel plezier!

3

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Biggeltaart schreef:

Welkom!
Met de zoekfunctie kom je al een heel eind, maar de basis benodigdheden zijn volgens mij:
cc bakblik en papiertjes(hema, xenos bijv.)
mix (supermarkt of webshop)
of een van de recepten die hiernaast te vinden zijn
verder botercreme (mix) of meringuecreme (recept) om te vullen mocht je dat willen
fondant of marsepein voor de decoratie
matje, roller, mesje, uitsteker kun je allemaal zo gek maken als je wilt. Hier komt de gevaarlijke webshop om de hoek kijken!

Ik heb je wel gemeld, volgens mij hoor je thuis is bakken en vullen.

Succes en bovenal veel plezier!

Hey! Thanks! Ik zou graag een aantal recepten willen van botercremes om mee te vullen. waar zou ik dat kunnen vinden?
Wat is beter? Fondant of marsepein? Ik wil graag gebroken witte cc met een roos erop.

5

Aan de linkerkant van de site heb je een knop met recepten, even zoeken en dan kom je recepten tegen voor bc.

Marsepein of fondant is deels afhankelijk van de smaak. Ik lust allebei, maar ik ken genoeg mensen die geen marsepein lusten.
Je decoratie zou met allebei kunnen, dus je mag zelf kiezen!

6

Hallo allemaal!

Vandaag boodschappen gedaan. Marsepein, spuitzak, etc etc gekocht. ben ermee aan de slag gegaan. Maar het was geen succes!

Mijn botercreme was te waterig, en mijn marsepein plakte aan mijn roller.. Dit gaat nooit goed komen. :nooo

7

Veel oefenen en veel hier rondlezen.............voor tips en adviezen van de meer ervaren baksters........(en bakkers natuurlijk  ;) )

Hoezo botercreme te waterig? Waarvoor heb je de botercreme gebruikt?

En over het plakken van de marsepein............hier zijn al meerdere topics over geweest...........even zoeken in de rubriek bekleden en je vindt veel tips en adviezen........