Onderwerp: Taart zakt in tijdens aansnjden...

Tja hoe leg ik dat uit... Ik had een verjaardagstaart gemaakt waar ik zelf ook een stukje van mocht mee snoepen. Het was een taart van 26 cm gevuld met vlaaivulling aardbei en banketbakkersroom. Tijdens het aansnijden zakte de hele taart naar binnen. Ze sneed de taart in 4 kwarten en elke kwart in 4 stukjes... Hebben jullie dat ook? Ik denk dat het komt doordat ik wel royaal ben met de vulling en dat ie daardoor zijn stevigheid verloor. wat denken jullie?>

2 Laatst bewerkt door e.b.m. (05-04-2011 19:32)

Re: Taart zakt in tijdens aansnjden...

Ik denk, dat het vooral komt, doordat ze het eerst in vier kwarten heeft gesneden. Daardoor verliest de taart zijn stevigheid.

P.S. Ik heb je topic even gemeld bij de modjes, want je vraag hoort niet in de rubriek Bekleden. Hij zal waarschijnlijk naar Taartdecoratie Algemeen worden verhuisd.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Tnx voor het melden :)

[MOVE] --> Taardecorartie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

En snijden met een scherp (kartel)mes en niet teveel duwen maar zagen/snijden.

Groetjes, Elly

Ik haal dit topic weer even naar boven, want heb het zelfde probleem ondervonden dit weekend.

Ik had een taart van 28 cm gemaakt, deze snij ik dan volgens het snijschema in een buitenring (die ging goed) en het binnenste rondje (dit ging fout). Het binnenste gedeelte heeft natuurlijk alleen fondant/marsepein bovenop, waardoor het snijden erg lastig ging en het niet meer stukken taart te nomen waren, maar hoopjes taart :s  Hoe kun je dit voorkomen?

facebook.com/caro.taartencupcakes

6

Denk toch wat Elly67 al zei...niet duwen en snijden met een scherp mes. Zeker met de stukjes van de binnenring, die dus geen marsepein/fondant aan de zijkant hebben....

Bedankt voor je snelle reactie! Ja dat had ik ook wel gedaan, maar op de een of andere manier ging dat ook niet echt...

facebook.com/caro.taartencupcakes

8

Het mes onder de hete kraan houden voor het snijden (daarna wel afdrogen natuurlijk) helpt ook. Met een warm mes glij je als het ware door de taart in plaats van hem in elkaar te drukken.