Onderwerp: Mijn (wedstrijd)taart: de hofnar
Omdat ik 'bevorderd' was tot medewerker van T&T's, een grote eer vond ik het, mocht ik niet meer meedoen aan de wedstrijd. Maar omdat ik al zo lang had zitten broeden op deze taart (in mijn hoofd dan ) en ook wel erg benieuwd was naar het oordeel van de jury heb ik hem (buiten mededinging) natuurlijk toch gewoon gemaakt!
Ik heb van de making-off van deze taart ook foto's gemaakt, die zal ik naar Marianne sturen zodat zij kan kijken of ze er een echte how-to van wil maken. Als je niet zo lang wil wachten dan moet je me maar even mailen dan kan ik ze wel naar je toemailen.
Helaas is de close-up van de hofnar niet scherp:
In het echt was 'ie heel mooi en dat vond iemand anders ook, want toen ik het restje van de taart in de auto wilde zetten was de hofnar die er een half uurtje eerder nog wel naast stond, ineens verdwenen..... ...... ik hoop dat 'ie een mooi plekje heeft gekregen!
De taart was, vond ik, wel bijzonder gevuld:
Door de biscuit had ik wat amandelmeel gedaan.
De botercrememix was aangemaakt met stoofpeertjessiroop
De vulling was almendrina (amandelpasta gekocht in Spanje), lemoncurd en Zwitserse room met stoofpeertjes.
De jury was behalve op het uiterlijk ook heel erg bezig met de smaak, ze hebben 4 uur gedaan over het proeven van de 21 taarten! Leuk hoor dat er zo professioneel beoordeeld werd! En ook al scoor je dan (nog maar ) in de laagste klasse, je bent wel echt op niveau beoordeeld! Dus toch trots op deze taart !
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"