1

Onderwerp: gevraagd recept voor cake met kwark!

Hoi wie heeft weleens cake gemaakt en hierin kwark verwerkt i.p.v. boter (of gedeeltelijk) een magere variant zeg maar. Heb laatst iets geprobeerd maar het wilde niet goed omhoog komen. Iemand nog tips?

alvast bedankt!

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

2

Re: gevraagd recept voor cake met kwark!

Hmmmmmmmm..... geen tips, maar het klinkt wel lekker dus ik hou je in de gaten! ;) Misschien dat een schepje bakpoeder wat kan doen?

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: gevraagd recept voor cake met kwark!

de bodem deel je in 2-en en daartussen stop je gewoon kwark en je legt ze weer op elkaar... dan ga je verder met bekleden enz... succes!

4

Re: gevraagd recept voor cake met kwark!

Klinkt lekker...  en met alle soorten kwark die er zijn voor ieder wat wils te maken!
Gaat kwark niet snel in je taart trekken? Het lijkt mij zo vochtig, ik denk dan dat het al snel een soort van uit gaat lekken en dat het vocht naar onder in je taart loopt?

Groetjes, Mar

5

Re: gevraagd recept voor cake met kwark!

Ik heb geen kwarkrecept maar wel een recept voor cake met yoghurt en olijfolie erin (een spaanse bizcocho), ik doe het altijd in een ronde lage vorm voor hartige taart, wordt niet enorm hoog maar is wel heel luchtig en lekker. Het recept is van mijn (spaanse) familie trouwens. Laat maar weten of je het wilt hebben dan moet ik het even vragen aan mijn man waar het is (ik denk in z´n computer, haha echte computerman, maar goed ik weet niet waar ik dan moet zoeken in die enorme lijsten van docs.. :-) ).

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Re: gevraagd recept voor cake met kwark!

Wel kwark als vulling bij biscuitdeeg gebruikt, maar nog nooit als ingrediënt van mijn deeg. Ook geen idee of het kan... Ik ben wel benieuwd!

Groetjes Evelien

7

Re: gevraagd recept voor cake met kwark!

maar kan je  nu wel of niet kwark tussen de 2 delen van een taart smeren die van cake zonder boter is gemaakt (recept van de site)
want ik heb laatst al de vraag gekregen of dta kan, dus ben eigenlijk ook wel benieuwd! het lijkt mij dat de taart erg klef word misschien?


groetjes judith

taarten uit Hilversum!

8

Re: gevraagd recept voor cake met kwark!

Dat kan prima, maar je moet wel de randen van de kwark goed met botercr

9

Re: gevraagd recept voor cake met kwark!

Inderdaad ben ik op zoek naar het verwerken van kwark in het cakebeslag, (ipv boter). Heb het al eens geprobeerd maar het werd niet hoog zegmaar. Nu stond er in het recept meng de eieren met de suiker en de kwark en vervolgens zeef het cakemeel erbij en bakken maar, misschien volgende keer toch eerst maar eens de eieren flink kloppen en vervolgens de rest mengen. nog tips?

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

10

Re: gevraagd recept voor cake met kwark!

bakpoeder?

11

Re: gevraagd recept voor cake met kwark!

Ik maak wel regelmatig kwarkbolletjes, die rijzen ook niet zo erg, maar ze zijn wel lekker! Maar nog geen recept voor kwarkcake tegengekomen...

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops