1

Onderwerp: Cake omdraaien of snijden?

Hoi hoi

Als ik mijn biscuit cake uit de oven haal en 'm omdraai en dan een beetje aandruk , heb ik vaak dat de rand ( aan de bovenkant) een los velletje wordt ( weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven). Ik heb deze methode geleerd bij een workshop om zo cake te besparen want anders zou je de bovenkant ( die meestal wat bol staat) moeten afsnijden.

Hoe doen jullie het???

2

Re: Cake omdraaien of snijden?

Ik zet de cake met de platste kant, onderkant dus, neer en snijd er vier plakken van: drie zo dik mogelijk die gebruikt worden voor de taart en een dunne die overblijft (de bovenkant van de taart dus, die met het losse plakkerige velletje) om lekker op te smikkelen of in de vriezer te doen voor cakepops (vriezer ligt inmiddels vol met kruimels :D ).

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

Ik denk dat je een velletje krijgt omdat je hem nat omdraait. Misschien moet je hem iets langer laten afkoelen voor je hem omdraait of op een rooster?

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

4 Laatst bewerkt door Dot (05-04-2011 15:11)

Miss Pebble schreef:

Ik zet de cake met de platste kant, onderkant dus, neer en snijd er vier plakken van: drie zo dik mogelijk die gebruikt worden voor de taart en een dunne die overblijft (de bovenkant van de taart dus, die met het losse plakkerige velletje) om lekker op te smikkelen of in de vriezer te doen voor cakepops (vriezer ligt inmiddels vol met kruimels :D ).

hier idem dito

Groetjes, Dorothea.

5 Laatst bewerkt door Sannn (05-04-2011 15:20)

Ik draai mijn kapsels altijd om zodra ik ze uit de oven haal. Ik weet niet waar je je pan mee invet, maar ik krijg het als ik bakspray gebruik.

Als ik mij pan nu inspray, ga ik altijd even langs de randen met een keuken papiertje.

Groetjes San

6

Ik denk ook dat je hem te vroeg omdraait en zo het velletje krijgt. Zelf denk ik dat je hem iets langer moet laten afkoelen en dan omdraaien.
Zelf doe ik het ook zo en bevalt me goed, maar ik heb geen velletjes op de cake.

Groetjes

7

Sannn schreef:

Ik draai mijn kapsels altijd om zodra ik ze uit de oven haal. Ik weet niet waar je je pan mee invet, maar ik krijg het als ik bakspray gebruik.

Als ik mij pan nu inspray, ga ik altijd even langs de randen met een keuken papiertje.

Voormij hetzelfde :)

8

Als ik opt werk de pannen invet met bakspray dan zet ik ze altijd op de kop ff neer. Het overtollige vet loopt er uit, en hoopt zich niet op, op de bodem en in de hoeken.