Onderwerp: In maart veel taarten gemaakt.
Ik had (voor mijn doen) veel taarten achter elkaar te maken. De cakes van te voren gebakken en ingevroren.
Voor mijn schoonzusje als cadeautje 2 boltaartjes:
Helaas wat vingerafdrukken op het marsepeinen bolletje. Kreeg dat niet weg
.
Vulling weet ik niet meer, volgens mij beide met dulce du leche.
Voor de dochter van een vriendin die helemaal ADO-fan is. De jarige houdt zelf helemaal niet van vullingen. Daarom grote ondertaart gevuld met dulce du leche en aardbeienjam en de voetbal niet gevuld. Alleen groen en geel (ADO-kleuren) beslag gebruikt.

Met oranje kaarsjes om in voetbalkleuren te blijven (had net niet voldoende groene en gele kaarsjes)

Om de taart nog even mooi te houden, kreeg de jarige van mij nog een voetbal die direct al aangesneden kon worden. Ook deze was niet gevuld, alleen gekleurd beslag gebruikt.

De jarige was helemaal verrukt van het gras langs de rand. Het was nodig om onvolkomenheden te verdoezelen
.
Mijn man werd vorige week 50 jaar. Het weekend ervoor hebben we dat alvast gevierd tijdens ons familieweekend. Daar hoorde natuurlijk een taartje bij:
Op verzoek van bijna-abraham gevuld met koffiebotercrème:
Omdat niet iedereen van marsepein en/of koffie houdt, ook nog 2 slagroombolletjes erbij gemaakt. Met blauwe slagroom "Peter" en "50" erop gezet.
Gevuld met blauwe slagroom.
Op zijn verjaardag moest mijn man natuurlijk trakteren op zijn werk. Daarvoor heeft hij zelf een appeltaart gebakken en ik een marsepeinen '50'.
Ook deze is gevuld met koffiebotercrème, alleen nu had ik er ook nog moccaboontjes op gelegd, wat voor een verrassend effect zorgde.
Volgende week mag ik het abrahampuzzelplaatje nog een keer maken, maar dan een maatje groter. Komt op een langwerpige taart (de ondertaart van de voetbal). We vieren dan pas echt zijn verjaardag voor familie en vrienden. Is dan wel wat laat na zijn verjaardag, maar onze kinderen zitten nu precies in tentamenweken.
Bedankt voor het kijken en feedback is altijd welkom. Daar leer ik van.
groetjes Ellen
erg leuke taarten, en leuk dat je ook de binnenkant laat zien! Al ben ik zelf niet zo van gekleurd biscuit/vulling, het ziet er wel leuk uit zo.