1

Onderwerp: Plakken van muisjes en lange vingers op geboortetaart

Binnenkort wil ik zo een leuke geboortetaart maken met lange vingers aan de zijkant en muisjes bovenop. Nu denk ik dat ik de zijkant afsmeer met botercreme en daar de lange vingers opplak.
Maar wat zal ik doen met de muisjes? Normaal gesproken worden ze na een paar uurtjes zacht (op bijvoorbeeld een boterham of gewoon een beschuitje) maar ik denk dat het wel nodig is om ze "vast te plakken".
Wie heeft deze taart al eens gemaakt en wat tips voor mij?

o ja, en welke vulling smaakt het lekkerst bij de muizen?
Alvast bedankt!

2

Re: Plakken van muisjes en lange vingers op geboortetaart

Misschien kan je de muisjes er pas net van te voren opdoen? Ik heb ze zelf nog niet gemaakt dus ik weet niet of ze smelten.

Eventueel kan je ze er ook los op strooien (door de koekjes vallen ze er niet af), maar ik weet niet of dit lukt.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

ik heb een taartje afgesmeerd met chocolade pasta en vond ze niet heel erg smelten.. misschien even op een stukje cake vooraf proberen?

4

de geboortetaart die mijn schoonmoeder voor ons gemaakt had, zaten gewoon gedrukt in de slagroom. en voor zover ik me kan herinneren waren ze niet zacht geworden.

5

Hier laatst met fondantglazuur op lange vingers gelijmd...........bewaard in de koelkast (2 dagen) en ze waren nog echt niet zacht geworden (de muisjes niet, maar de langevingers ook niet)

En vulling bij muizen............da's een goeie, anijs met...........ik zou het niet weten, misschien iemand anders?

Heb laatst 2 geboortetaartjes gemaakt en het biscuit afgesmeerd met botercreme en toen de lange vingers er tegenaan en de muisjes er bovenop gestrooid, bewaard in de koelkast.
Ook de ontvangers hebben ze bewaard in de koelkast en de lange vingers noch de muisjes zijn zacht geworden.
Had hem gevuld met aardbeienjam en vanille-botercreme!

Groetje Cindy

7

Ik zou ze er niet los op leggen, ze blijven wel zitten tot ontvangst van de taart, maar niet bij het aansnijden ervan!

Ik zou inderdaad voor iets van jam en botercreme gaan.

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

Wow, wat een snelle reacties en wat een supertips! daar kan ik iets mee!
Nu nog even wachten tot mijn schoonzusje bevallen is en dan kan ik weer lekker taarten!
Bedankt voor jullie hulp!