1

Onderwerp: taart 150 man

OPROEP:

Mijn nichtje geeft binnenkort een examenfeest en mij is gevraagd om een taart voor haar te maken voor +/- 150 (!) man.
Nu heb ik dit nog nooit gedaan voor een groot hoeveelheid mensen, dus alle tips en adviezen zijn erg welkom!

Zelf zat ik aan een groot 4-kant/rechthoekig taart te denken, maar hoe rol je zo'n groot lap marsepein/fondant goed uit??
Misschien is een ander vorm wel beter? Wie weet!
Ik ben benieuwd naar jullie tips!!!

Groetjes | Magnolia

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

2

Re: taart 150 man

Whoo dat is een flinke opdracht. Inderdaad dat bedekken met marsepein, ik zou  denk ik in lagen gaan werken. Verschillende taarten opelkaar, dan kun je ook verschillende vullingen doen.Heel veel succes!

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

3

Re: taart 150 man

Wow, 150 man dat wordt inderdaad een supertaart. Ik zou ook een taart in lagen maken. Leuk, dan kan je lekker verschillende smaken maken en is het ook niet zo moeilijk met je marsepein. Of je stapelt ze echt op of je huurt een standaard waar je de taarten afzonderlijk op kan zetten. Staat wel erg feestelijk !!!

Veel succes en laat je wel even bij de show-off  zien wat het is geworden ?

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

4

Re: taart 150 man

Wow... ik zou kijken waar je je zeker bij voelt: zijn dat aparte taarten ,dan zou ik dat gewoon doen!! Ik heb wel ergens hier gelezen hoe Inge bv berekend per persoon. Maar dat weet ik dus niet meer uit mijn hoofd. 4 cm bij 5? Ofzo??

Als je hulp nodig hebt, dan laat je het me maar weten, he!!

groetjes van Karin

meer taarten zien? Kijk dan op www.mijnalbum.nl/Album=TMZVUMMI

5

Re: taart 150 man

5x6 cm per persoon.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Re: taart 150 man

MMM, ik zou ook voor zoveel mogelijk "losse" taarten gaan. Misschien 3 stapeltaarten die hetzelfde zijn, maar dan net effe een andere kleur of volgorde en misschien eentje net iets hoger? Wat dacht je van 3 stapels boeken met ieder een andere vorm. Kan je mooi bij de bakker rechthoekig kapsel kopen in verschillende maten, want ook dat vind ik wel handiger met zo'n grote taart. Of 2 stapels boeken en een omgevallen (akten)tas? Die zijn relatief makkelijk te maken. En als je de maten van te voren weet, kan je van de bovenste boeken alvast de kaft  van te voren maken met de bekende knip en plak techniek. (Dan wel studieboeken van je nichtje namaken natuurlijk!! ;)) Voor de tas kan je een gesp, handvat en schouderband en evt. "voorvakken" van te voren te maken. Dan hoef je op het moment zelf alleen nog de taarten te vullen, en te bekleden. Voor de tas bekleed je eerst de zijkanten en dan de bovenkant met eerst met een 3/4 lap marsepein, voorvakken er op en dan tegen de, 1/2 lap (voor de klep) er weer overheen en dan de gesp en handvat er op. Even de hoeken en naden tegen elkaar aandrukken alsof het echte naden zijn...

Wat trouwens ook een voordeel is van meerdere taarten... Als er eentje aangesneden is, is toch nog genoeg moois over om te showen!

Weer zo'n opdracht waarvoor ik het wel zou weten! ;) :D

Ik ben heeeeeeeeeeel benieuwd naar de foto's.

Succes! Groetjes Eef

7

Re: taart 150 man

Hey dames!

Bedankt voor jullie goede tips! Daar kan ik zeker heel wat mee.
Gelukkig heb ik nog even de tijd, zodat ik nog kan even brainstormen met jullie tips!

Bedankt allemaal!!! En foto's zullen er nog zeker volgen :-)
groetjes| Magnolia

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

8

Re: taart 150 man

Hoi Magnolia,
Je kan ook eens een kijkje nemen op www.legateau.nl  Daar staan de meest fantastische stapeltaarten op. Misschien kan je daar ook wat ideetjes opdoen...
Succes en groetjes,
Annette

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/