1

Onderwerp: Delfts Blauw voor een 50 jarige

Omdat de uitnodigingen voor het feest van de jarige met Delfts Blauw waren verstuurd, kreeg ik de vraag om de taart in dezelfde stijl te maken. Ik had er meteen zin in, weer eens wat anders dan een kindertaart ;). Helaas brak de "50" de eerste keer af toen ik hem in de taart stak, maar nu zit ie gelukkig goed. Lang leven het plannen ;).

De onderste taart is gevuld met 2 lagen aardbeienbavarois en 1 laag aardbeienjam. De bovenste taart is gevuld met frambozenbavarois en slagroom met frambozen. Gestut met chocosticks.

Daar komt ie dan:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VT7K7SQT-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EDZW6HBZ-D.jpg

Groetjes Bianca

2

Re: Delfts Blauw voor een 50 jarige

Heel erg mooi!

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

Heel gaaf!  :Y

Een taart en een workshop voor elke gelegenheid!
Kijk op www.omabaktaart.nl of mail je op info@omabaktaart.nl

4

Prachtige taart!! Dat lijkt deze bijna 50-jarige ook wel wat!! Heb je het blauw gemengd?

5 Laatst bewerkt door Bee (04-04-2011 21:23)

Dank jullie wel!
Het blauw heb ik gemaakt met de royal blue kleurstof van Wilton.

Groetjes Bianca

mooi gedaan! en goed van die 50. ik had een keer een 5 gemaakt, hopeloos omgevallen, terwijl hij 3 dagen had gedroogd... :s  toch maar eens tips uitwisselen ;)

I never met a calorie I didn't like....

7

Wauw! Heel mooi! Mag ik vragen waarvan en hoe je die 50 maakt? En hoe je hem dan in die taart steekt?

"There are far, far better things ahead than any we leave behind" - C.S. Lewis

8

Ja helemaal mooi!
Die plaatjes zijn dat printjes??

9

taartenprinsesje schreef:

mooi gedaan! en goed van die 50. ik had een keer een 5 gemaakt, hopeloos omgevallen, terwijl hij 3 dagen had gedroogd... :s  toch maar eens tips uitwisselen ;)

Ehm mijn eerste brak ook hoor en deze ging ook maar net goed ;) overigens maar 1 nachtje laten drogen. Inderdaad we moeten snel eens aan tafel :Y

Groetjes Bianca

10

Kiruiv schreef:

Wauw! Heel mooi! Mag ik vragen waarvan en hoe je die 50 maakt? En hoe je hem dan in die taart steekt?

gemaalt van fondant met tylose en daar een sateprikker in doen. Dat een nachtje laten drogen, de prikker weer in een rietje met fondant doen en in de taart prikken :)

Groetjes Bianca

11

Diny schreef:

Ja helemaal mooi!
Die plaatjes zijn dat printjes??

Yep, heb nog niet zo'n vaste schilderhand dus vond dit wel handig ;). Het is geprint op icing sheet.

Groetjes Bianca