1

Onderwerp: lang verhaal taart...

Oké, dit word een lang verhaal.
Zo'n maandje geleden ben ik begonnen met het maken van de verjaardagstaart voor mijn zoontje. Hij zou 1 jaar worden, dus daar hoort dan natuurlijk ook wel een mooie taart bij...
Een week voor hij jarig was heb ik de taart in de diepvries gedaan, met het idee dat alleen nog even de puntjes op de i gezet moesten worden, maar verder was 'ie klaar.
Nou ontdooi ik de taarten altijd in de schuur, maar de laatste keer dat ik dit deed was december. Helaas dus noooooit over nagedacht dat het temperatuursverschil tussen december en nu toch gauw zo'n 20 graden is!!!!! :s
Om een lang verhaal kort te maken, het werd dus een grote zooi.
Smeltend marsepein en een druipende rails...
Toen ik dit de volgende dag zag is de taart als de wiederweerga de koelkast in gegaan, maar hij was dus lang niet optijd droog.
Nu, 2 dagen na zijn verjaardagsfeest is de taart netjes opgedroogd, maar ja, helaas dus wel te laat. Ik durfde de taart m'n gasten niet meer voor te zetten, dus heeft de bakker z'n diensten bewezen.
Vanmorgen toch nog even foto's gemaakt en daarna samen met zoonlief een stukje gegeten- wat was 'ie lekker!
Met pijn in m'n hart heb ik daarna de taart in de kliko geschoven, want ja, ik ben aan de lijn en inmiddels is 'ie al een tijdje uit de vriezer, dus morgen eten gaat vast al niet meer.
Nou, dat was het hele verhaal. Nu de foto's nog!

http://i51.tinypic.com/zl57gl.jpg
http://i56.tinypic.com/2nir02d.jpg

In de taarten parade staat nog het (gelukkig wel geslaagde) meptaartje en een geboortetaart.

-----een goed resultaart is goud waard!-----

2

Re: lang verhaal taart...

wat een verhaal........ :s
maar wel een erg leuke taart  :thumb:

Cake makes your smile !!!

3

ooooh wat erg! Zo'n mooie taart en dan de vuilbak ik...

4

o wat zonde van die mooie taart.... Nog wel gefeliciteerd met je zoontje

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

5

Wat zonde!! Zo'n leuk taartje in de frigo hebben en dan een 'bakkerstaart' moeten bovenhalen, daar zou ik ook hartpijn van hebben. :s  :grr:

6

Wat jammer zeg! Kon je de blits maken met een prachtige taart....
Maar wel goed dat je toch nog even een stukje hebt geproefd  :9

7

Gut wat een pech!!! En wat is-tie goed gelukt :thumb:
Nog gefeliciteerd met de kleine man en fijn dat jullie saampjes toch van de taart hebben kunnen genieten.

(heb je een forummailtje gestuurd)

Met zoete groet! Akire

8

Ohhh, en die rots en stenen zijn zo mooi gelukt! Maar ja, weer een leerpuntje voor de volgende keer!

9

ow, dat is wel heel erge pech! jammer, want het taartje zag er echt leuk uit! eigenlijk hier op de foto ook nog wel. ik heb nog wel eens erger gezien met smeltende taarten. en wat gaaf dat je er toch nog een foto van gemaakt hebt voor in het album voor later  :thumb:

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

10

Wat jammer! Gelukkig heb je in ieder geval de foto's nog wel... Maar wat zul je balen.

Een taart en een workshop voor elke gelegenheid!
Kijk op www.omabaktaart.nl of mail je op info@omabaktaart.nl