1

Onderwerp: ontwerpen stapeltaart met computer programma ??

Ik ga dit weekend mijn eerste stapeltaart met 3 lagen maken voor mijn schoonvader die 70 wordt. Hij komt op het dessertbuffet van het etentje in het restaurant te staan dus wil wel een beetje een mooie taart afleveren natuurlijk :)
Nou zit ik over de kleuren na te denken en mijn dochter (wiens idee het eigenlijk is) wil een paard er bij omdat ze beide daar van houden. nu zat ik te denken aan een laag bruin/groen onder met daar een paardje bij op de onderplaat met gras en bloemetjes, dan een laag blauw met wolken/sterren en dan een laag geel met daarboven op het getal 70 staande.

Om dit voor te kunenn stellen was ik op zoek naar iets van programmatjes die zoiets kunnen maken, schetsen, zijn die er ?? Maakt iemand daar wel eens gebruik van ??

2 Laatst bewerkt door lune (27-10-2007 23:18)

Re: ontwerpen stapeltaart met computer programma ??

ik heb wel deze gevonden om het idee van lucht en maan (geel) te geven
http://www.mosesong.com/culinary/Tulsa_05/page_3.htm (halloween taart 13 e rij vanaf onder)

Alles goed???? nee 3 fout

3 Laatst bewerkt door Tasch (28-10-2007 19:46)

Hallo Tinie,
Volgens mij bedoel je zoiets als Evelien van www.Boketor.nl mee werkt. Kijk maar eens onder de bruidstaarten.

Ik zou het zelf ook wel graag  willen weten, omdat ik zien wat makkelijker vind dan het je voorstellen.
groetjes Natascha.

4

Je kunt Paint Shop Pro gebruiken of elk ander grafisch programma, voor de taarten kun je ook gewoon rechthoekjes gebruiken en die inkleuren, kun je het heel duidelijk zien.

Als je mijn mening wilt weten ;), ik zou persoonlijk de blauwe laag met wolkjes juist bovenop doen, je zou de 70 ook van icing kunnen spuiten (en laten drogen een paar dagen) en bovenop de taart zetten in de wolken zeg maar (wolken spuiten van icing of van fondant boetseren). De gele taart in het midden met de 70 zal overigens ook heel leuk worden hoor!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

hoi Lara !

bedankt voor het mee denken, lijkt me idd ook erg mooi om de wolken en 70 te spuiten maar ik kan helemaal nog niet met Icing overweg dus dat durf ik niet aan. Heb de 70 nu van modeling paste gemaakt en hoop dat het stevig genoeg wordt. ik ga eens kijken naar paint shop of dat me lukt, dat progr. van Evelien ziet er heel mooi uit ,vraag me af wat die gebruikt.

6

Ik zou denk ik ook de wolkjes bovenaan doen....

Enne..je moet Evelien misschien gewoon even zelf mailen want ik weet niet of ze nu de tijd neemt om alles hier op het forum te lezen zo net na de beurs (ze heeft het met de afwikkelingen nog erg druk vrees ik)

Groetjes Nicole

p.s. en dan ff hier melden voor de liefhebbers natuurlijk ;)

7

Ik zou ook de wolkjes bovenaan doen.
Enne... ik ben ook erg benieuwd welk programma Evelien gebruikt. Het lijkt me errug handig. Dus als je antwoord hebt, laat je het wel ff weten he?! :)

Groetjes
Jiska

8

Je kunt inderdaad met PSP je layout maken, zelfs je puzzelplaatjes maken.

9

Neeltje schreef:

Haha...maar volgens mij ben jij aardig thuis in PSP en het vergt toch wel enige oefening voordat je dat kunt.

Ik heb ooit op Cake Central ook afbeeldingen gezien van (stapel)taarten die kun je dan gebruiken in een tekenprogramma (dan heb je de basis alvast)...ben al aan het zoeke geweest maar kan ze niet meer vinden. Iemand anders misschien wel ???

Een daarvan heb ik wel bij mezelf in word opgeslagen..het is een drie-laags topsy turvy (als iemand wil dat ik 'm mail dan mail me maar ;) )

10

nnicole1234 schreef:

Ik heb ooit op Cake Central ook afbeeldingen gezien van (stapel)taarten die kun je dan gebruiken in een tekenprogramma (dan heb je de basis alvast)...ben al aan het zoeke geweest maar kan ze niet meer vinden. Iemand anders misschien wel ???

hier staan de templates bij CakeCentral
Er staan verschillende vormen/soorten stapeltaarten getekend.

11

jaaa..daar staan ze tussen !

12

nnicole1234 schreef:
Neeltje schreef:

Haha...maar volgens mij ben jij aardig thuis in PSP en het vergt toch wel enige oefening voordat je dat kunt.

Hahhha ja, dat klopt. Maar het is echt wel handig want dan weet je of de kleurencombinatie en lay out 'n beetje klopt.

13

Nathalie schreef:
nnicole1234 schreef:

hier staan de templates bij CakeCentral
Er staan verschillende vormen/soorten stapeltaarten getekend.

Nog even een vraagje, want het is mij nog niet helemaal duidelijk. Gebruik je die templates dan in word of in PSP of in...? En kun je dan in het template ook makkelijk roosjes tekenen, etc?

14

je kunt die template dan opslaan als foto (JPG) en dan gewoon als foto bewerken met een fotoprogramma (maar daar moet je dan wel weer een beetje in thuis zijn)
En anders printen en met kleurpotloodjes aan de gang :D

15

aha........hier wordt het dus........de kleurpotloden :-D

Alles goed???? nee 3 fout