1

Onderwerp: Onderbord bekleden met fondant: hoe?

Zoals de titel al zegt: hoe ga ik het aanpakken als ik een taart wil maken op een met fondant bekleed onderbord?

Normaal gebruik ik (vaak) een plankje met kadopapier en folie eromheen. Lekker makkelijk schoon te poetsen na het afsmeren en dan bekleden maar. Maar dat gaat natuurlijk niet werken.
Hoe dan wel?

Taart maken op een los taartkarton en na afsmeren en bekleden verplaatsen naar het met fondant beklede onderbord?

En hoe 'plak' ik de fondant vast? botercreme? Of water?

In 1 keer taart en onderbord kan niet, want ik wil het onderbord in een andere kleur bekleden. Is dat anders ook nog een optie?

Graag jullie tips! Alvast bedankt!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

2

Re: Onderbord bekleden met fondant: hoe?

Volgens mij heb jij je eigen vraag al een beetje beantwoordt. Ik zou het ook zo doen, op een ander bord afsmeren en bekleden en daarna overzetten op een bekleed onderbord. Ik zou i.p.v. botercrème Royal icing gebruiken, maar dat ben ik dan weer  :D

"It's not that chocolates are a substitute for love. Love is a substitute for chocolate. Chocolate is, let's face it, far more reliable than a man."

3

Even met een vochtige hand over je onderbord strijken, dan is het nat genoeg om het te kunnen bekleden.

Daarna je taart op een karton (die je natuurlijk niet ziet) afsmeren en bekleden en daarna op het beklede onderbord zetten.

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

4

Thanks voor jullie tips.

Het resultaat ga ik wel weer showen, dus dan kunnen we zien of het gelukt is  :)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!