1

Onderwerp: Fondant wordt niet hard

Ik heb gisteren fondant vlinders uitgestoken maar ze blijven boterzacht.
Ik heb geen tylose gebruikt, maar vorige week heb ik het op dezelfde manier gedaan en dat ging prima.
Heb wel gemerkt dat de fondant tijdens het kneden ook al heel zacht en plakkerig aanvoelde.
Iemand enig idee waarom dit gebeurd ?

2

Re: Fondant wordt niet hard

Welke fondant gebruik je?

3

Kan ook aan het weer liggen: als het er veel luchtvochtigheid is, droogt het minder goed :(

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Ik heb de fondant van Funcakes, wilde ze vanavond op een taart zetten, maar dat zie ik nog niet gebeuren tenzij ik ze in de oven kan drogen op een heel lage temperatuur ?

5

Mijn ervaring met Funcakes is ook dat hij niet goed uithard. Bij de beschrijving op meerdere webwinkels geven ze ook aan dat hij zeer soepel is. Bij andere merken staat er wel bij dat het goed uithard. Het ligt dus echt aan het merk.
Ik weet niet of je het kunt laten drogen in de oven, heb ik zelf nog niet eerder gedaan.

6

Moodswing schreef:

Ik heb de fondant van Funcakes, wilde ze vanavond op een taart zetten, maar dat zie ik nog niet gebeuren tenzij ik ze in de oven kan drogen op een heel lage temperatuur ?

Zou moeten kunnen idd, 50-60 graden, minuut of 10 om te proberen.........heb wel ergens gelezen dat je als het kan het deurtje open moet laten staan............

7

FunCakes hardt wel uit, maar wel met tylose. Als je zonder tylose fondant wilt uit laten harden, dan moet je een ander merk gebruiken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8 Laatst bewerkt door Moodswing (02-04-2011 09:28)

Dank voor de antwoorden. Marianne heb vorige week hetzzelfde fondant gebruikt, uit het zelfde pak en dat ging goed, misschien niet keihard, maar genoeg om de vlinders mooi te laten staan zonder dat de vleugels zakten.