1

Onderwerp: royal icing vraag

kan ik royal icing ook gebruiken om een hele taart te bekleden? meng ik dan 500gr met glycerine of met water of eiwit? en moet ik het dan uitrollen (net als marsepein?) help!!!!
dit is mijn eerste keer met dat spul en ik kom niet uit het boek van "hoe versier ik een koekje" ja ik weet het; ik ben een echte beginner; verheug me op morgen! (eh..amersfoort beurs)

ik functioneer alleen op suiker...

2

Re: royal icing vraag

Hai,

Je kunt royal icing wel gebruiken om een taart mee te bekleden maar dan spatel je het erop en smeert het gelijkmatig uit, evt meerdere lagen om het mooi strak te krijgen. Dat korst dan een beetje op. Ik heb het nog nooit gedaan, maar wel gezien in boeken en op het internet.
Heb je een mix voor icing? Zlef nooit gebruikt, maar dan doe je er volgens mij alleen water bij. Anders is het eiwit (meestal wordt poeder gebruikt) en evt citroensap en water. En dan kloppen maar tot het er zo uitziet als in "hoe versier ik etc.".
Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.
Misschien tot morgen!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

3 Laatst bewerkt door Tasch (26-10-2007 20:32)

Hoi, ik heb een taart een keer bekleed met royal icing. De icing heb ik in een spuitzak gedaan met een hele grote spuitmond die de icing als een dunne laag op de taart legt. Met een spatel maak je het geheel glad. Als je niet wil dat dit hard wordt gebruik je enkele druppels glycerine. De icing maakt je overigens gewoon aan met water volgens de gebruiksaanwijzing. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Natascha.

4

hoi allebei,

dank, dank dank! en hopelijk tot morgen???!!!

ik functioneer alleen op suiker...