1

Onderwerp: Ervaringen met Witte Marsepein Easy Cake Products ? of andere merken?

Wie heeft er ervaring met de witte marsepein van Easy Cake products ?
Of uberhaupt ervaring met witte marsepein?

Ik moet een witte taart maken en dit moet van marsepein zijn van die persoon. Fondant wilt ze niet en Marsefont ook liever niet.
Zelf marsepein wit kleuren heb ik ooit eens geprobeerd maar lukte niet zoals ik het in gedachte had.

Graag hoor ik jullie ervaringen en adviezen !

Je eigen taart is goud waard :-)

2

Re: Ervaringen met Witte Marsepein Easy Cake Products ? of andere merken?

Ik heb zelf de witte kleurstof van wilton. Je blijft bij marsepein altijd wel "spikkeltjes" zien van de amandelen. Maar van een afstandje valt dat niet zo op.

Suc6

sanne

Groetjes Sanne

3

Het is (vind ik) best lastig om marsepein wit te krijgen.
Je krijgt het ook niet zo wit als fondant, maar ook dit valt niet zo op.
Ik kleur met americolor, het is de truc om het witter te maken dan het is, maar ook niet teveel kleurstof te gebruiken, want dan wordt je marsepein heel korrelig.
Ik ben verder heel blij met alle americolor kleuren, maar niet zo met wit, dus misschien is die van wilton dan beter.
Let dus goed op dat je het wel witter maakt, maar voeg niet teveel kleurstof toe anders kun je er niks meer mee.

Succes

groetjes karin

4

Ik kleur blanke marsepein (FunCakes, met easy cake heb ik geen ervaring) met een combinatie van Sugarflair extra white en Wilton White White. Krijg je het prima wit mee; de structuur verandert wel iets vanwege de grote hoeveelheid kleurstof.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag