@ Oma Kneeltje;
Ik probeerde cup cakes te bakken zonder mix, echter lukte dit niet en heb ik hulp gevraagd via deze site. Helaas kom ik er nog steeds niet goed uit. Ik wil het ook zonder mix kunnen maken alleen begrijp ik niet wat ik fout doe.
Als ik cake(met boter) maak dan word hij veel minder luchtig als wat je met de biscuit hebt.
@ Mirjam 5;
Ik wil wel bakpoeder gebruiken echter had ik dit niet in huis. Maar vandaag eindelijk boodschappen kunnen doen en heb nu zelfrijzend bakmeel gekocht. Taart is gelukt, alleen ben ik nu niet tevreden over de smaak. Had gevoel dat hij te luchtig is?
Als ik in mijn kookboek kijk is cake/ cup cake met boter+suiker en mix je eerst boter, dan ei en dan zelfrijzend bakmeel. Bij de biscuit doe je eerst de ei met suiker en dan de bloem. Verhoudingen zijn wel gelijk
@ Oma Kneeltje;
Ik kan wel een cake bakken met de mix van de bakboederij, maar ik was aan het proberen om het zonder mix te proberen, echter lukt dit niet goed.
Update;
Vandaag nogmaals gebakken en hij is op zich goed geworden alleen ik mis dat fluweel zachte wat ik wel heb met de mix, zou dit door een te hooge temp. kunnen komen? Ik had hem op 160 graden in een elektrische oven, 40 minuten.
Wat ik mij dan nog wel afvraag; is het gewoon als je de boter 10 minuten klopt en dan de ei toevoegd dat hij niet opstijft...