1

Onderwerp: Laten jullie je boetseersels drogen?

Ik bedoel dus voordat ze op de taart gaan... Of boetseren jullie dat ze nog zacht op de taart gaan? En als je ze wel laat drogen en de taart moet naderhand in de koelkast, wordt je boetseersel dan niet weer zacht? Sorry voor de vele vragen  :rolleyes: ...

Re: Laten jullie je boetseersels drogen?

ik maak ze vaak van te voren en laat ze inderdaad drogen. Omdat eht anders zoveel werk is in  1 keer. (ik leg het dan in een taartdoos).

Als het eenmaal hard is, wordt het in de koelkast niet meer zacht.

Veel suc6!

Smakelijk groetjes van Suus
http://suus-bakt-taart.blogspot.com/

3

Ik laat ze meestal drogen (als daar tijd voor is). Ik zet ze nooit op de taart in de koelkast, ik laat ze er af tot de taart uit de koelkast komt en dan zet ik ze erop.
Als je ze in de koelkast zet dan worden ze na het uit de koelkast halen vochtig (condens) en dan wil er nog weleens iets inzakken/kleur uitlopen.

Say YES with joy. Say NO without fear.

4

Hmmm 2 verschillende antwoorden wat betreft de koelkast  :D , iemand ook nog ervaring hiermee?

5

Ja ik laat meestal ook de boetseersels eerst drogen, lukt niet altijd (tijdgebrek) En het is ook erg afhankelijk welke boetseersel het is..
De boetseersel doe ik op een gegeven moment ook op de taart (voor een fotomoment) en dan de koelkast in. In de koelkast in de garage heb ik eerder gemerkt dat de boetseersels vochtig worden en de koelkast in de keuken heb ik hiermee geen last van. Het ligt dus ook aan de vochtigheidsgraad van de koelkast.

haha ja lekker tegenstrijdig  :rolleyes: . Ik doe de boetseersels ook pas later op de taart, maar dan doe ik hem dan wel in zijn geheel in de koelkast. Ik heb nog nooit gehad dat het fondant gaat "zweten"
Ik lees hier wel over, mar het is mij nog nooit overkomen.

Misschien staat mijn koelkast niet zo hoog? Ik weet het ook niet.

Smakelijk groetjes van Suus
http://suus-bakt-taart.blogspot.com/