1

Onderwerp: HELP! Eerste bruidstaart

Goedemorgen!

Zo, ik ben lang niet meer op het forum geweest zeg! Huis verkocht, met man en kids naar Australië geweest en inmiddels een nieuw huis gekocht. Pfff, waar haalde ik voorheen de tijd vandaan om iedere dag op het forum te neuzen  ;)

En nu heb ik de eerste aanvraag voor een bruidstaart op zak. Voor de broer van mijn schoonzusje. Spannend, maar ik wil het heel graag doen.
Maar hoé pak ik dat aan???

Wat is wijsheid? Per mail/telefoon wat vragen stellen over het aantal personen, de trouwdatum, kleuren van de trouwkaart en dan een 1e afspraak maken om voorbeeldfoto's te laten zien en te bespreken wat ze willen qua kleuren en smaken?
En daarna een tweede afspraak voor een proeverij met kleine proeftaartjes om zo tot een definitief ontwerp en smakencombi te komen?

En hoe doen jullie dat met de kosten? Vragen jullie wat het budget is voor de taart of geven jullie aan wat jullie prijs is per persoon voor bruidstaart en komen jullie zo tot een eindbedrag? En kosten voor eventueel aan te schaffen spullen die je voor de bruidstaart nodig hebt, reken je die extra door? En vragen jullie áltijd een kleine vergoeding (of rekenen jullie dat door in de totaalprijs) voor een proeverij, ook als het gaat om familie?

Kortom: tips omtrent het maken van een bruidstaart zijn zéér welkom!

Groetjes,

Cake Bos(s)

2

Re: HELP! Eerste bruidstaart

Er staat al heel veel op het forum, maar ik zal vertellen hoe ik het (al wel 2 keer :lol: ) heb gedaan.

Ik heb eerst alle gegevens gevraagd. Ik reken €1,50 p.p., ik geloof dat dat vrij weinig is maar ik ben nog niet zo lang bezig. Dat is mijn basisprijs, wil het bruidspaar luxe vullingen of ingewikkelde decoraties dan reken ik meer, tot een maximum van €2,50 p.p..

Eventueel aan te schaffen spullen reken ik niet door, dat vind ik mijn eigen investering. De volgende keer hoef ik die immers niet meer te doen. Een proeverij kost €30, maar bestellen ze definitief na de proeverij dan vallen de kosten onder de totaalprijs. Die €30 is dus alleen risicodekking, meer niet.

Verder reken ik inclusief verpakking maar exclusief brandstofkosten bij afstanden langer dan 5 km.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?