1

Onderwerp: Paar vraagjes...

Hallo daar!
Heb even een paar vraagjes...
Gebruiken jullie garneerspuiten of spuitzakken? Ik zag op een site (die bij de links staat), een heel lijstje met allerlei spuitmondjes. Waar kan je zoveel verschillende mondjes vandaan halen? Hoe werkt zo'n adaptor? Is dat alleen geschikt voor een gewone spuitzak, of ook voor wegwerpzakken?
Verder: welke boeken raden jullie me aan als beginner te kopen. Het liefst nederlands (lekker makkelijk!!).
Al die figuurtjes, wow!! Maar ja, hoe maak je ze, waar haal je het voorbeeldje vandaan?
Sorry voor de vele vragen...
Groetjes Serena

2

Re: Paar vraagjes...

Hoi Serena,

De spuitmondjes kun je gewoon hier bij de webshop bestellen en met die adaptor kun je van spuitmondje verwisselen terwijl je dezelfde spuitzak gebruikt. Bij het setje van de webshop zit ook een spuitzak. De adaptor is ook geschikt voor wegwerpzakken, omdat je daar zelf een opening in moet knippen. De spuitzakken en spuitmondjes die je in de winkel (bv. Blokker) koopt, zijn veel groter dan de mondjes die we hier gebruiken. Ik heb deze kleine mondjes nog nergens in een "gewone" winkel gezien.

Wij zijn hier allemaal erg dol op "Hoe versier ik een lekker koekje?" van Peggie Porschen. Daar staan aardig wat basistechnieken en -recepten in beschreven. Hoewel het recept voor de cake en de koekjes iets tegenvallen. Maar de rest is prima! En die cake- en koekrecepten haal je gewoon hier van de site. :D

Groetjes Evelien