1

Onderwerp: mijn chocolade leather blijft pasta

Ik ben bezig een taart te maken (voor de eerste keer)
en nu heb ik witte en bruine chocolade leather gemaakt.

de witte is nu een nette bal , maar de bruine blijft pasta !!

wie kan mij helpen dit op te lossen? ik heb precies het recept van de site gevolgt

kan het zijn dat de druivensuiker nog niet genoeg was ingedikt?

2

Re: mijn chocolade leather blijft pasta

:think: wat heb je precies gedaan dan ? is er vet afscheiding geweest ? (bij de witte dus waarschijnlijk wel, maar bij de bruine ?) ik gebruik trouwens ook altijd poedersuiker en geen druivensuiker, weet niet of dat iets uit kan maken...

if you can dream it, you can live it (WD)

3

heb ik ook als ik het maak. gewoon een half uurtje in de koelkast en daarna als het een beetje is uitgehard kun je het alsnog vormen tot een bal. ik heb het nu 3 keer gemaakt en bij mij is het altijd pasta gebleven totdat ik het weglegde in de koelkast. weet ook niet wat ik verkeerd doe, maar deze manier werkt prima bij mij .

en ik gebruik kant en klare vloeibare glucose.

succes!

4

@ manon73, nee er is bij de bruine geen vetafscheiding geweest.hmm in het recept staat druiversuiker met water (maakt glucose)

@ cindy m , Het wordt bij mij ook in de koelkast niet hard genoeg om een bal te maken, blijft een soort pasta. Nou ja , zo is het ook wel te eten hoor,

De witte was helaas te taai, kreeg het nauwelijks gekauwd

5

ah, sorry, aan die druivensuiker had ik niet gedacht.. ik gebruik altijd gewoon gekochte glucose, maak het niet zelf  ;)
Heb je wel (ijs)koud water bij je choco-glucose goedje gedaan ? dat zou de vetafscheiding op gang moeten brengen en dan zou het een bal moeten worden...

Nog even een vraagje... had je bij de witte kleurstof toegevoegd ? daar word ie ook veel taaier van (uit ervaring, idd bijna niet weg te kauwen  ;)) heb nu flo coat gekocht (geloof dat het zo heet) dan kan je choco kleuren met je gewone kleurstoffen, met een beetje van dat spul erbij zou je chocolade niet harder of taaier worden (heb het alleen nog maar uitgeprobeerd met gekleurde witte choco ganache, nog niet met leather)

groetjes
Manon

if you can dream it, you can live it (WD)