1

Onderwerp: Knapperige chocolade in de taart

Voor in de verjaardagstaart voor zl wil ik graag een dunne knapperige chocola hebben. Wil het dan door de (aangevette?)slagroom doen (denk ik, in combinatie met euhhh kersen of hazelnotencreme :think: )

Ik heb al eens een reep chocola gesmolten en op het biscuit gesmeerd maarja, wel lekker natuurlijk maar niet knapperig en ik zou wel een beetje bite in de taart willen.

Ik weet niet of het überhaupt te doen is hoor maar hoe pak je dat aan?

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

Re: Knapperige chocolade in de taart

Tip die ik hier had gelezen en die prima werkte: met een spuitzak en klein spuitmondje een raster van chocolade op je biscuit spuiten en dat goed laten uitharden. Daarna je kan je er evt vulling nog opdoen.

Groetjes Karine

Maar trekt het dan niet IN je biscuit? Ik had het toen over het biscuit gegoten en dat trok er gewoon in.

De perfecte balans ? 

Nee, omdat je allemaal lijntjes naast elkaar trekt niet.

Groetjes Karine

5

misschien moet je het niet te warm doen. Als het iets afkoelt wordt het iets dikker en trekt het minder snel in.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Je wilt zeker een beetje straciatella achtige bite er in? Of niet...?

Voor straciatella ijs gebruikten we chocolade couverture. Dit heeft een andere samenstelling, smelt makkelijker en droog veel sneller op. Ik heb een sterk idee, dat als je in de webshop zoekt bij funcake chocolate melts dat dat couverture is. Het staat er niet bij.

Als je dat gebruikt, moet je iets van een bord of plaat met een stuk bakpapier erop inde vriezer leggen te koelen voor een tijdje. Dan chocola smelten, uitgieten op dat bord en het bord zo bewegen dat je een heeeeeeele dunne laag krijgt die direct uithard. Zo doen we het met straciatella chocolade

Da's een mooie tip, dank je Karin. Heb een poosje terug die callebouts ofzo gekocht, volgens mij moet het daarmee lukken. Bedoel idd zoiets ja.

Ik heb wat uit te proberen :Y

De perfecte balans ? 

8

Callebaut is een merk chocolade, net als verkade. De callebaut in de webshop is gewone smeltchocolade, net al een reep dus. Maar je kan het proberen...

9

en anders misschien de kant en klare plakjes chocolade uit de supermarkt?

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

10

zo dat klinkt lekker. dat wil ik ook wel een keer proberen!