1

Onderwerp: taart uit de vriezer wanneer decoreren/stapelen

Goedemiddag,

Ik heb 2 taarten vanmorgen 9 uur uit de vriezer gehaald. Ik had ze gedecoreerd en al ingevroren. Nu staan ze al die tijd in de koeling maar ik moet ze gaan stapelen en nog wat afwerking doen. Nu keek ik net en mijn marsepein is nat. Moet ik ze nou ik de koeling gewoon nog laten staan of moet ik ze eruit halen om te drogen. En wanneer kan ik ze gaan stappelen?

2

Re: taart uit de vriezer wanneer decoreren/stapelen

Ik heb wel gelezen dat hij paar uur voor gebruik eruit moet om te drogen. Maar hij wordt morgen of zondag pas opgehaald dus als ik hem er nu uithaal en laat drogen en weer in de koeling plaats wordt hij dan weer nat?

heb je de FAQ al gelezen? Dat is echt de moeite waard om te lezen :Y

Haal de taart 24 uur van te voren uit de vriezer en plaats deze in de koelkast, in de verpakking zoals hij in de vriezer stond, dus met doos of zak. De laatse paar uur voor consumptie laat je de taart buiten de koelkast opdrogen. De marsepein of rolfondant worden namelijk nat door condens. Als je hier niet aankomt en de taart gewoon met rust laat die 24 uur, is er meestal niets aan de hand en droogt de taart gewoon op.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

ja dat had ik gelezen. Maar daarmee is niet mijn vraag beantwoord die ik als tweede stelde.. Wat eigenlijk mijn vraag was hahaha. Als ik droog is en ik hem nog in de koeling wil zetten totdat hij wordt op gehaald wordt hij dan weer nat.

oww zo, dat snapte ik niet, omdat je dit schreef:

Teetje schreef:

Moet ik ze nou ik de koeling gewoon nog laten staan of moet ik ze eruit halen om te drogen.

In de koeling laten staan dus, tot minimaal morgenochtend 8 uur. Dan 1 uur uit de koelkast. Dan pas stapelen en decoreren.

Je taart wordt nu nat vanwege het ontdooien.
Ik zet mijn taarten altijd in de koelkast en die worden niet nat. wel de stand van je koelkast wat warmer zetten.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs