1

Onderwerp: Biscuitdeeg uit ballongarde krijgen...

Alweer een vraag van deze beginner...  :o

Als ik biscuitdeeg mix, krijg ik het niet goed meer van mijn gardes (handmixer) of ballongarde (Kennie) af. Ik probeer het met een lepeltje/mes, maar evrvolgens plakt het daar dan weer aan vast en wil niet meer los...

Wat is de gouden tip hiervoor?

2

Re: Biscuitdeeg uit ballongarde krijgen...

Niets! Nadat je 'm zo schoon mogelijk hebt gemaakt, gewoon ermee leren leven dat je die kleine beetjes weg moet spoelen/gooien ;)

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

Tja idd, gewoon accepteren dat niet alles eraf gaat.

Vind ik met de botercreme ook zonder, maar ja ... shit happens ;) ;)

Groetjes Karine

Ik tik hem altijd af op de rand van de kom en de rest gaat linea recta door de gootsteen  :lol:

I'm not bossy, I just have better ideas...

Dat kan toch nooit zoveel zijn?
Hooguit 1 a 2 eetlepels op een hele beslagkom vol?
Niet eens de moeite waard om eraf te peuteren...vind ik dan.

Botercreme kan je aflikken van de gardes  :lol:  :P

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

6

Ik schud de garde ook totdat er niks meer af komt. Er zit dan nog heel weinig op, idd nog geen eens 2 el. Is de moeite niet... hup, ook in de gootsteen  :Y

7

Aflikken  :9  ik laat er juist daarom iets extra's aanzitten. Ja ik weet rauw ei, maar ach ik ben Super woman  :cool:

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

Dank voor de reacties!

Ik ben normaal echt een garde-aflikker en lust bijna elk soort deeg (zelfs pannenkoekenbeslag en plakjes bladerdeeg kunnen mij wel bekoren   :D )
Maar biscuitbeslag.... blleeeeehhhh.....

9

tikken tegen je kom en daarna met je vingers?

10

Soesie schreef:

Aflikken  :9  ik laat er juist daarom iets extra's aanzitten. Ja ik weet rauw ei, maar ach ik ben Super woman  :cool:

mmmm jammie, ik lik de kloppers ook af hoor  :) . mijn darmen zijn altijd overstuur dus dat beetje rauwe ei maakt ook niets meer uit  :lol:

11

vind biscuitbeslag zo vies

12

Uh hallo!! Niet meteen roepen dat het niet kan he!!
Ik heb zo'n mega flexibele siliconen spatel (Die krijg je bij de Xenos, de action, de Blokker)
En daarmee kun je heel makkelijk veel beslag nog overal tussen uit en af krijgen hoor!!!  :Y
Ook blijft normaal in de beslagkom nog wel wat achter, maar met deze spatel kun je de hele kom schoon krijgen  ;)

13

En als je geen vaatwasser hebt: de lege beslagkom vullen met afwaswater en de mixer aanzetten in het water. In een mum van tijd een schone garde en een hele hoop schuim...

Wilkyway schreef:

Uh hallo!! Niet meteen roepen dat het niet kan he!!
Ik heb zo'n mega flexibele siliconen spatel (Die krijg je bij de Xenos, de action, de Blokker)
En daarmee kun je heel makkelijk veel beslag nog overal tussen uit en af krijgen hoor!!!  :Y
Ook blijft normaal in de beslagkom nog wel wat achter, maar met deze spatel kun je de hele kom schoon krijgen  ;)

:Y

15 Laatst bewerkt door 2dexmama (28-03-2011 18:59)

Haai, daarom gebruik ik altijd de k klopper van de kennie. Die is zo schoon en daar kan niets tussen komen.

Groetjes

16

2dexmama schreef:

Haai, daarom gebruik ik altijd de k klopper van de kennie. Die is zo schoon en daar kan niets tussen komen.

Groetjes

Kan het ook met de K? Dat wist ik niet zeker dus durfde dat niet te proberen....

17

Bang voor vieze vingers? Ik niet, ik ga met m'n vinger langs elk draadje naar beneden zodat alle beslag onder zit en dat tik je em een paar keer goed af aan de rand van de kom. Nog ff peuteren met je vingers en wat dan nog blijft zitten zul je toch afscheid van moeten nemen. En zoals eerder genoemd, om hoeveel beslag gaat het nou ... Hooguit een paar gram, big deal

18

Wilkyway schreef:
2dexmama schreef:

Groetjes

Kan het ook met de K? Dat wist ik niet zeker dus durfde dat niet te proberen....

liever niet

19

Ik heb altijd de k klopper gebruikt en waar ik mijn eerste workshop shop kreeg deden ze het daar ook altijd. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet gelukt is. Kijk maar in de gebruiksaanwijzing, daar staat ook bij het maken van taart en cake gebruik je de k klopper.

Probeer het eens zou ik zeggen. Ik heb altijd luchtig beslag of botercreme, cc etc.

Groetjes

20

Ik heb altijd de k klopper gebruikt en waar ik mijn eerste workshop shop kreeg deden ze het daar ook altijd. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet gelukt is. Kijk maar in de gebruiksaanwijzing, daar staat ook bij het maken van taart en cake gebruik je de k klopper.

Probeer het eens zou ik zeggen. Ik heb altijd luchtig beslag of botercreme, cc etc.

Groetjes

21

In de gebruiksaanwijzing staat dat wanneer je een beslag hebt zonder boter, biscuitbeslag dus, je de ballongarde gebruikt. Het zal wel gaan, met de K-klopper, maar ik denk toch dat het beslag luchtiger wordt met de ballongarde. Voor de botercreme gebruik ik wel de K-klopper. Al heb ik hier ook vaker gelezen op het forum dat sommige daar de ballongarde voor gebruiken... :Y

22 Laatst bewerkt door Esther68 (30-03-2011 08:06)

foutje....zat nog te slapen....

23

Ik heb een heel boek bij mijn coocking chef en daar staat toch echt verschillende voorbeelden van taart etc met de k klopper en niet perse met boter. Ik ben hier tevreden mee en als een ander het liever met de ballongarde doet,mprima toch

Veel bakplezier.

Groeten

24

Ik laat mijn garde (handmixer) altijd nog even 'droog' draaien boven de mix. Dan vliegt zo het meeste eraf!

Don't just dream your life, but live your dreams too!