1

Onderwerp: Icing eerst in de koeling

Hallo,

MIjn zoontje wordt dinsdag 5 jaar en gaat dan alle klassen langs. Ik wil dan voor de juffen en meesters muffins maken en daarop een zwart schoolbordje met daarop 4+1=5. Nu heb ik voor het schoolbordje zwart fondant uitgesneden maar probeer met icing dan te schrijven. Ik heb de icing al heel dik gemaakt en het kleinste mondje voor in de spuitzak maar volgens mij moet ik het eerst koelen want anders gaat het toch te snel eruit lopen ( uit het mondje) kunnen jullie me nog een beetje volgen  :D
Klopt dit? Moet ik het eerts even koelen en zo ja, hoelang? En hoe snel wordt het hard?

Bedankt alvast

2 Laatst bewerkt door Mirjam5 (25-03-2011 15:49)

Re: Icing eerst in de koeling

Wat voor icing heb je gemaakt? Royal icing zou hier denk ik het handigste werken. Als je die hebt en het is te dun kan je het dikker maken door er wat poedersuiker door te roeren.

Wel een erg leuk idee trouwens!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Ja , ik heb royal icing. Ik heb het inmiddels al gemaakt en is best leuk geworden. Tis lastig om zo klein te moeten schrijven en helaas verkopen ze geen witte pennen bij de taartenwinkel  :(
Maar goed, het eind resultaat zal ik maandag wel even showen.
Bedankt voor de tip  ;)

4

Party-treats schreef:

Ja , ik heb royal icing. Ik heb het inmiddels al gemaakt en is best leuk geworden. Tis lastig om zo klein te moeten schrijven en helaas verkopen ze geen witte pennen bij de taartenwinkel  :(
Maar goed, het eind resultaat zal ik maandag wel even showen.
Bedankt voor de tip  ;)

Hetis mostrd na de maaltijd, maar ik heb met wit dust poeder en alcohol de naam "geschilderd" op het schoolbordje. Ging heel makkelijk.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

als je de volgende keer weer RI maakt, meer poedersuiker toevoegen :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs