1

Onderwerp: vraag over de sugar craft gun....

Vanmiddag werd ie bezorgd mijn craft gun, ik had er helemaal zin in en zag de mooiste taarten geboren worden  ;)
Nu denk ik ik had die 25€ net zo goed in de sloot kunnen gooien want het werkt niet zoals ik had bedacht.

Wat doe ik fout???
Mijn marsepein, zacht gekneed en voorzien van wat crisco komt met rafels uit mijn gun.....zie foto hieronder.
ik hoop dat jullie tips en hulp kunnen bieden want het is volgens mij een super tool....
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NCKXFPJT-D.jpg

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

2

Re: vraag over de sugar craft gun....

Ik zou met een sugarcraftgun niet gaan bekleden ;)

[MOVE] --> Decoreren

Rafeltjes houd je wel een beetje, zeker bij de heel smalle lintjes. Fondant is dan weer gladder, wel harder werken (want harder knijpen).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

[move]--> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik was lekker eeerder :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

woops te laat :D

groetjes Tirza     

6

Ja dames al dat ge-move is geweldig natuurlijk maar ik hoop wel op beter tips hoor :P

Ik was idd niet van plan de hele taart er mee te bekleden, hoewel een leuke uitdaging voor een mummie taart......

Ik heb nu het platte reepje en het rondje van 6mm geprobeerd maar ik vind het om te huilen

7

Welke marsepein-verhouding gebruik je? En is het voorgekleurd of zelfgekleurd?

8

Karin09 schreef:

Welke marsepein-verhouding gebruik je? En is het voorgekleurd of zelfgekleurd?

Het is voorgekleurde marsepein van FunCakes, rolkwaliteit (dat is volgens mij 1:4 maar dat staat er niet op)

9

Ik heb het ook hoor, kan met mijn gun eigenlijk alleen sliertjes maken  :s

10

Ik doe de fondant altijd een paar secondjes in de microgolf voordat ik hem in de sugargun doe, werkt veeeeeeeeeeel gemakkelijker! Geen idee of dat met marsepein ook kan?? :think:  :think:  :think:

11

sam schreef:

Ik doe de fondant altijd een paar secondjes in de microgolf voordat ik hem in de sugargun doe, werkt veeeeeeeeeeel gemakkelijker! Geen idee of dat met marsepein ook kan?? :think:  :think:  :think:

Hmmm dat weet ik met marsepein ook niet, misschien komt er zo een antwoord, anders probeer ik dat morgen ofzo gewoon met een klein stukje.
Nu heb ik echt spijt van mijn aankoop!

12

Je hebt hem nog maar net  ;) Niet nu al spijt krijgen!

Probeer wat crisco door je marsepein te kneden zodat het iets soepeler wordt, en anders eens met fondant proberen.. Ik heb er 1 x een lintje mee gemaakt, wel fondant.. maar dat ging prima..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

13

Bommeltje schreef:

Je hebt hem nog maar net  ;) Niet nu al spijt krijgen!

Probeer wat crisco door je marsepein te kneden zodat het iets soepeler wordt, en anders eens met fondant proberen.. Ik heb er 1 x een lintje mee gemaakt, wel fondant.. maar dat ging prima..

ja met fondant is het geen probleem, het dunste sliertje met marsepein ook niet maar ondanks mijn toevoeging van crisco komt het lintje er zoals bovenstaande foto uit en dat vind ik helemaal niks  :(
Ook de dikke sliert en de soort kabel met 3 sliertjes aan elkaar komen allemaal met rafels en scheurtjes door.
ik gebruik wel crisco dus vandaar mijn vraag wat ik fout doe....

14

Nee......geen spijt krijgen!!!
Wanneer je eenmaal leert hoe je hem/haar moet gebruiken, dan doe je hem voor geen prijs meer weg!

Omdat ik weinig ervaring met marsepein heb, is hier alleen mijn tip voor het gebruik van fondant.....

Door de fondant doe ik een flinke hoeveelheid Crisco, waarna het knijpen in de Sugargun een fluitje van een cent is....
Rustig knijpen; je merkt vanzelf wanneer je weer moet knijpen, dan komt er niets meer uit het gaatje.

Doe hem niet te snel weer weg, want hij is echt heel fijn!!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

15

Dan kom ik weer aan met mijn liefde voor zeelandia marsepein! Zoveel verschil met de funcakes! Zeker de voorgekleurde van funcakes vind ik echt waardeloos! Echt probeer zeelandia, kleur m zelf en gebruik je gun met veel plezier!!!! Ik wil echt niet meer anders. En ik gebruik zeelandia 1 op 3, ook beter dan de 1 op 4.
Succes!!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

16

juist,  als je zeelandia 1:3 gebruikt komen die slierten etc er piekobello uit. ook zonder crisco!! :)  :Y

gewoon dat even kopen dus! komt helemaal goed!

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

17

Dank jullie wel, dat zijn marsepein tips  :thumb:
Zeelandia dus, zal me eerst even door de kilo's voorraad van FunCakes heenbijten   :P  :lol:  :P

18

Ik gebruik ook Zeelandia 1:3 en heb ook een sugarcraftgun.
Mijn ervaring is als de kleurstof en nog niet zolang doorheen is gegaan, dus als de kleur "vers" is dan gaat het prima er door heen.
Maar als je restanten hebt die je hiervoor wil gebruiken je er echt wel wat crisco doorheen moet doen, anders rafelt het wel.
Ik ben er wel heel blij mee,  :Y vooral met de kleine rondjes om slierten te maken!
Succes! :thumb:

19

Mijn voorgekleurde witte en zwarte marsepein (Funcake) is ook een ramp om sliertjes mee te maken. Veel te veel rafels. Daarom doe ik deze ook in de magnetron en veel (te veel) crisco erdoor. Dan gaat het nog. Nu las ik in een eerder topic dat de voorgekleurd van Zeelandia heel erg zacht is. Zelfs te zacht :lol: . Maar voor de gun zal deze idd dus wel ideaal zijn. Ik heb iig de witte al besteld  :Y
Maar de gun niet wegdoen hoor! Daar krijg je zeker spijt van...

20

Esther68 schreef:

Mijn voorgekleurde witte en zwarte marsepein (Funcake) is ook een ramp om sliertjes mee te maken. Veel te veel rafels. Daarom doe ik deze ook in de magnetron en veel (te veel) crisco erdoor. Dan gaat het nog. Nu las ik in een eerder topic dat de voorgekleurd van Zeelandia heel erg zacht is. Zelfs te zacht :lol: . Maar voor de gun zal deze idd dus wel ideaal zijn. Ik heb iig de witte al besteld  :Y
Maar de gun niet wegdoen hoor! Daar krijg je zeker spijt van...

Nee ik doe 'm niet gelijk weg maar ik baalde er gewoon van dat ik 25€ uitgegeven had en net name dat brede platte lintje er zo slecht uit kreeg.
Dat leek me zo leuk om b.v. een naam mee op een taart te schrijven ofzo.
Nu ik over hele zachte zeelandia marsepein lees......ik heb hier Lubeca 1:2 liggen die ik nog niet opengemaakt heb omdat ze zoooooooo zacht is dat ik denk help. Die zou er mooi doorheen kunnen misschien.

In elk geval bedankt voor jullie reacties, ik frobel nog wel een poosje verder met deze tool!

21

ik gebruik die gun redelijk vaak, maar juist voor dat streepje gebruik ik de gun niet  :nooo  daar gebruik ik of een lintroller of een stripcutters voor :Y idd omdat die rafeltjes vervelend zijn

groetjes Tirza     

22

tipsytaartje schreef:

ik gebruik die gun redelijk vaak, maar juist voor dat streepje gebruik ik de gun niet  :nooo  daar gebruik ik of een lintroller of een stripcutters voor :Y idd omdat die rafeltjes vervelend zijn

Je merkt dit soort dingen pas als je het gaat gebruiken maar dat lintje en de dikke kabel (en het dunne sliertje ook wel) was nou net de reden dat ik 'm kocht.
Met het uitsnijden van een lang stuk lint moet je zo'n enorm eind marsepein uitrollen en dan nog snijden dat vind ik zo'n gedoe.
Daar leek de gun ideaal voor....

sandra, ik heb nog wel zeelandia voor je, kan ik evt woensdagavond meenemen? mail me anders even.

ennuh, als je de sugargun kwijt wilt wil ik hem wel... maar eerst nog even proberen hoor! het is een fijn ding.

I never met a calorie I didn't like....