1

Onderwerp: Enterprise boetseren

Hallo allemaal,

Ik moet voor zaterdag een Enterprise boetseren voor een star trek taart.
Zoiets moet het worden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YRFPYQ3G-D.jpg

Nu zou ik graag van jullie wat tips willen.. Is het mogelijk om dit met marsepein te doen? Of beter fondant met tylose?

En hoe bevestig ik de onderdelen? I heb een probeersel gemaakt en die was topzwaar en viel op zijn neus, ook die dingen achterop bleven niet zitten zoals ik wilde... Hebben jullie tips?

2

Re: Enterprise boetseren

Ik denk niet dat je dit met marsepein kunt doen, wordt niet stevig genoeg

3

Heeft iemand anders nog tips?

4

Tja. Ik zou het uit fondant met tylose hebben gemaakt. Uit losse onderdelen en daar waar onderdelen later in elkaar moeten passen:
aan het ene onderdeel een (stukkie) sateprikker maken (voor het drogen)
en daar waar het onderdeel in moet even prikken met een sateprikker (ook voor het drogen).

Als alle onderdelen goed droog zijn, en dat duurt zeker een nacht, dan de onderdelen met tylose lijm aan elkaar monteren en weer heel, heel goed drogen. Dan beschilderen....

Om het geheel zo licht mogelijk te laten zijn zou ik zo veel mogelijk onderdelen hol maken (niet massief).

Heb je hier wat aan?

Met zoete groet! Akire

5

Ja, super! Dankjewel!

6

Om de 2 staartdingen hol te maken kan je bijvoorbeeld een wc rolletje in de lengte kapot knippen. Over deze bolle strook een stukje hh plastic en dan een stukje fondant in de juiste vorm leggen. Als het fondant droog is dan twee delen tegen elkaar plakken met tyloselijm...

Gewoon een voorbeeldje hoe je een hol gedeelte zou kunnen maken  ;)

heel veel suc6 ermee - lijkt me een leuk projectje

Met zoete groet! Akire

7

Geen tips.... sorry
Maar ik wil 'm wel graag zien als hij af is :Y
Ben een beetje trekkie..... :shh:

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!